Pogarszające się wskaźniki koniunktury gospodarcze, inflacja, która miała się wypłaszczać, ale nadal szybko rośnie, a w związku z tym dalszy spadek siły nabywczej, to najważniejsze czynniki kształtujące obraz rynku nieruchomości handlowych w trzecim kwartale roku. Po raz kolejny swoją mocną pozycję zaznaczyły mniejsze formaty, a na horyzoncie pojawia się szansa na dawno niewidziane transakcje obejmujące duże obiekty.
Spis treści:
Rosną parki handlowe
Transakcje większych formatów na horyzoncie
Rosną parki handlowe
Transakcje większych formatów na horyzoncie
Pozytywnym sygnałem dla rynku handlowego w Polsce jest wejście japońskiego giganta modowego Uniqlo. – mówi Natasza Mika, Dyrektor w dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
Polacy zmienili model zakupów i na dobre polubili parki handlowe, szczególnie te w dobrych i dogodnych lokalizacjach. Lokalne, wręcz sąsiedzkie zakupy nie oznaczają jednak rezygnacji z zakupów w dużych centrach handlowych czy centrach wyprzedażowych. Widzimy raczej, że zostaje wypracowany pewien stan równowagi, w którym jednocześnie mogą funkcjonować i rozwijać się obiekty o różnych profilach i z różną ofertą, zaspokajając różnorodne potrzeby konsumenckie. Z tą różnicą, że biznes i jednych i drugich napędzany będzie innymi czynnikami.
komentuje Justyna Krawczyńska, Konsultant z działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
Źródło: BNP Paribas Real Estate Poland.