Polski rynek nieruchomości hotelowych rozwija się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie. Największy przyrost hoteli odnotować można w segmencie średnim, jednak rynek premium coraz wyraźniej wkracza do naszego kraju.
Rozkwit inwestycji o charakterze hotelowym jest w Polsce coraz bardziej widoczny. Za rozwój w tym segmencie rynku nieruchomości komercyjnych odpowiada w dużej mierze większy napływ turystów do naszego kraju. Ich większa liczba sprawia, że automatycznie wzrosło zainteresowanie ofertą hoteli. Fakt ten nie umknął inwestorom, którzy w odpowiedzi na rosnący popyt, corocznie dostarczają na rynek nowe pokoje hotelowe.
Na uwagę na rynku zasługuje stolica – jak wynika z raportu ekspertów Walter Herz, to właśnie w Warszawie ma powstać w 2019 roku aż 1300 pokoi hotelowych. Eksperci szacują, że w Trójmieście przybędzie 800 nowych pokoi hotelowych, we Wrocławiu 430 natomiast w Krakowie 400. Jak podsumowują eksperci z Walter Herz, w 2019 roku na polskim rynku ma się pojawić około 7000 nowych pokoi hotelowych.
Najbardziej dynamiczny rozwój na rynku hotelarskim można zaobserwować w średnim segmencie. Niemniej jednak przybywa również luksusowych inwestycji hotelowych, skierowanych do gości o wysokich wymaganiach.
Hotele z segmentu premium charakteryzują się wysokim standardem zarówno samego budynku, jak i obsługi. Każdy z pokoi powinien mieć własną łazienkę, niejednokrotnie z opcją jacuzzi. Telewizor, klimatyzacja oraz dostęp do WiFi powinny być w takich miejscach standardem. Wnętrze powinno wyróżniać się oryginalnym stylem, natomiast restauracja powinna serwować wysokiej klasy dania.
Obsługa hotelu również powinna być na najwyższym poziomie. W luksusowych hotelach do dyspozycji gości często jest consierge, który załatwi najpilniejsze sprawy, przypomni o spotkaniu czy zamówi taksówkę.
Hotele z segmentu premium wyróżnia ponadto atrakcyjna lokalizacja. Goście powinni mieć również możliwość zaparkowania swojego samochodu, np. w podziemnym parkingu.
Przykładem hotelu z segmentu premium może być Vienna House Mokotów – hotel zlokalizowany jest w Warszawie. Industrialny wystrój połączony został z nowoczesnymi detalami. Hotel oferuje m.in. 164 pokoje z łazienkami w klimacie wellness, taras w stylu włoskiego pałacu, sale konferencyjne o łącznej powierzchni 180 metrów kw., strefę fitness oraz szybkie WiFi. Do dyspozycji gości jest również mobilny concierge. Na gości hotelu czeka ponadto 50 podziemnych miejsc parkingowych.
Oficjalne otwarcie hotelu nastąpiło 25 lutego 2019 roku i obecnie cieszy się on dużym zainteresowaniem ze strony turystów i przedsiębiorców, którzy właśnie w Vienna House Mokotów planują organizację biznesowych spotkań.
Na polskim rynku nieruchomości z roku na rok przybywa luksusowych hoteli. Do naszego kraju coraz częściej przyjeżdżają turyści ora biznesmani zainteresowani ofertą premium. Także Polacy coraz chętniej wypoczywają w luksusowych hotelach – standard pokoi oraz oferty hotelowej mają coraz większe znaczenie przy wyborze odpowiedniego obiektu.
Magdalena Paluch
Redaktor Naczelna portalu Komercja24.pl