Mimo pandemii, wyzwań przed jakimi stanął rynek retail i ewolucji zwyczajów zakupowych Polaków, centra handlowe Newbridge zakończyły 2021 rok na mocnym plusie. Wszystkie trzy obiekty z portfolio firmy – Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna – zanotowały w minionym roku dwucyfrowy wzrost obrotów.
Spis treści:
Obroty w górę
Oferta i convenience procentują
Newbridge bliżej lokalnych społeczności
Obroty w górę
Newbridge umacnia się na lokalnych rynkach. Należące do portfolio firmy centra handlowe Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w 2021 roku były jednymi z najchętniej wybieranych destynacji na codzienne zakupy wśród mieszkańców Krakowa, Torunia i Łodzi.
Widać to zwłaszcza w wynikach, jakie w minionym roku wypracowały te trzy centra. W porównaniu do 2020 roku Newbridge zanotował w nich średnio aż 15% wzrost obrotów. Na plusie był także footfall.
– To wynik, jakiego się spodziewaliśmy, patrząc na to, jakim zainteresowaniem przez cały rok cieszyły się nasze centra, także w okresie zimowego lockdownu, kiedy działało u nas aż 60% sklepów i punktów usługowych – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.
– Zniesienie ograniczeń w maju przyniosło zauważalny „efekt odbicia”, który zaowocował znacznym, dwucyfrowym wzrostem obrotów, a następnie utrzymanie trendu wzrostowego w drugiej połowie roku – mówi.
– Dużym sukcesem był także tegoroczny sezon „Black”, mający znaczący wpływ na ruch w centrach handlowych i obroty najemców. Podobnie zresztą jak okres zakupów świątecznych, który pod względem obrotów był jednym z najlepszych w naszej historii – komentuje przedstawicielka Newbridge.
Oferta i convenience procentują
Ale nie tylko ożywienie handlu pobudziło obroty i footfall. Nie bez znaczenia były także pozytywne zmiany w tenant-mix’ie. W Nowej Górnej w Łodzi wygospodarowano dodatkową powierzchnię handlową, na której swoje sklepy otworzyły marki: Pepco, pralnia EBS, biuro podróży Travel&You oraz Paryżanka Boutique.
Nowe Bielawy z kolei rozszerzyły ofertę gastronomiczną m.in. o restaurację Olimp. Ofertę zdrowia i urody w tym centrum wzmocniła z kolei Mydlarnia u Franciszka. Ten sam segment w Nowych Czyżynach zyskał markę Silcare. Oprócz tego zadebiutowała tu popularna w Krakowie Gruzińska Piekarnia № 1.
– Kupujących do naszych centrów przyciąga dziś przede wszystkim niezwykle szeroka i zróżnicowana jak na centra convenience oferta handlowa. Ruch i obroty generują także nowości, które sukcesywnie wprowadzamy, wzmacniając kluczowe dla nas segmenty – podkreśla Karolina Nitowska, Leasing Director w Newbridge.
– Widać to było zwłaszcza na przykładzie Nowej Górnej. Otwarcie nowych lokali z atrakcyjną ofertą handlowo-usługową sprawiło, że w listopadzie rok do roku zanotowaliśmy w tym obiekcie aż 68% wzrost obrotów. Ten trend zwyżkowy utrzymywał się do końca roku i nadal procentuje – dodaje Karolina Nitowska.
Jak zauważa przedstawicielka Newbridge, ciekawa oferta i nowości to nie jedyne, co wpłynęło na popularność obiektów na lokalnych rynkach. Zaprocentował także format centrów handlowych w Krakowie, Toruniu i Łodzi. – 2021 rok należał do lokalnych zakupów, ale także do centrów convenience, które stały się niezwykle popularne wśród kupujących – mówi.
– W minionym roku konsumenci chętniej robili zakupy w centrach, które były w zasięgu ręki i w których znajdowali wszystkie niezbędne sklepy i usługi. Badania pokazują, że dziś dla ¾ Polaków kluczowym kryterium wyboru centrum jest jego lokalizacja. Na tym trendzie, który zaczyna dziś dominować na rynku retail, zyskały znacząco nasze centra wyróżniające się przede wszystkim jakością oferty – dodaje.
Newbridge bliżej lokalnych społeczności
Nie bez znaczenia było także to, jak Newbridge rozwinął i umocnił relacje z lokalną społecznością, zwłaszcza z najbliższym sąsiedztwem.
– 2021 rok przyniósł we wszystkich trzech centrach kilkanaście akcji o profilu charytatywnym, proekologicznym i prospołecznym. Wsparliśmy zarówno zewnętrzne inicjatywy, jak również wyszliśmy do lokalnych partnerów z własnymi pomysłami. Tym samym angażując się jeszcze bardziej w życie naszego sąsiedztwa i jego potrzeby – mówi Marta Drzewiecka.
– Z myślą o mieszkańcach w naszych centrach powstały m.in. 3 punkty szczepień – dwa w Nowych Bielawach i jeden w Nowych Czyżynach, a także biblioteczki. W Toruniu we współpracy z Książnicą Kopernikańską, w Krakowie z Biblioteką Kraków. W Łodzi z kolei z sukcesem realizowaliśmy cykl akcji w ramach działającego tam „Punktu Lokalnych Inicjatyw Społecznych” – dodaje.
Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR.