Brytyjski regulator rynku gazu i energii elektrycznej uznał, że niemiecki E.ON ukrywał prawdę o swoich taryfach i warunkach usług przed klientami i tym samym nałożył na koncern 12 mln funtów kary. Koncern ma wypłacić wszystkim poszkodowanym klientom odszkodowania, będzie to suma między 3 a 8 mln funtów. Ponadto nałożona kara zostanie przeznaczona na dopłaty do rachunków za energię dla 333 tys. najuboższych klientów spółki.
To najwyższa dotychczas kara za nieuczciwe praktyki przy sprzedaży energii klientom indywidualnym.
Nadużycia, których dopuszczał się E.ON polegały przede wszystkim na zatajaniu niektórych informacji o warunkach poszczególnych taryf w latach 2010 – 2013.
Prezes brytyjskiego oddziału koncernu Tony Cocker wziął na siebie pełną odpowiedzialność za nadużycia, jednak nie podał się do dymisji. Zrezygnował natomiast z całej zeszłorocznej premii.