Dobiegła końca budowa odcinka drogi od Korzeńska (bez węzła) do Węzła Widawa, realizowanego w ramach trasy S5 Wrocław-Poznań. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonało konsorcjum firm Budimex i STRABAG Infrastruktura Południe. Kontrakt opiewał na kwotę 468,5 mln zł netto.
Cała trasa od Korzeńska do Widawy mierzy ok. 48 km. Konsorcjum zrealizowało jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km.
Zgodnie z umową powstała trasa mająca dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra w każdą stronę, zaś szerokość pasa rozdziału została dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu. Wybudowano także dwa węzły Żmigródek i Żmigród oraz drogi dojazdowe, zapewniające obsługę przyległego terenu. Jednocześnie zrealizowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej, tj. kanalizacja deszczowa, sieć gazowa i oświetlenie oraz przepusty drogowe o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej czy dwa miejsca obsługi podróżnych, tzw. MOP-y Morzęcino Wschód i Zachód.
Spektakularny nasuw mostu
Elementem otwartej trasy jest blisko 750-metrowy most nad Baryczą. Obiekt mostowy stanowią dwie równoległe estakady mające po dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny.
Nowa droga ekspresowa S5 docelowo połączy województwo dolnośląskie z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej. Na Dolnym Śląsku będzie mieć blisko 50 km. Poprawi też znacznie warunki przejazdu ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Pozostałe dolnośląskie odcinki trasy mają być otarte jeszcze w tym roku. Nowa droga znacznie ułatwi dojazd do Poznania. Dzięki budowie S5 nastąpi skomunikowanie autostrady A2 z autostradą A4, rozwijając tym samym sieć nowoczesnych połączeń drogowych w kraju.