Oferta rynku biurowego stwarza dziś szerokie możliwości wyboru najkorzystniejszej dla najemcy opcji, a relokacja lub renegocjacja biura może przynieść firmie wiele korzyści – zauważają eksperci Walter Herz.
Jak podkreślają eksperci Walter Herz, zmiana biura to znakomita okazja do stworzenia nowej przestrzeni do pracy, która może stać się mocną kartą przetargową w procesie rekrutacji. Na relokacji firma może wiele zyskać. Nowy, ciekawy fit-out miejsca pracy, wpływający pozytywnie na odbiór firmy, czy optymalizacja kosztów najmu powierzchni to nie jedyne korzyści wiążące się ze zmianą biura. Relokacja otwiera także pole do poprawy funkcjonalności zajmowanej powierzchni i lepszego dostosowania przestrzeni biurowej do stylu pracy zespołu. A sprawniejszy przepływ informacji i lepsza współpraca między działami oznacza większą zdolność operacyjną teamu.
Taka zmiana przynosi możliwość analizy potrzeb i wdrożenia unikalnych rozwiązań w środowisku pracy lub optymalizacji aktualnych rozwiązań.
Atrakcyjnie zaprojektowane i dobrze zlokalizowane biuro stanowi niewątpliwie wartość dodaną w firmie i jest jednocześnie świetnym narzędziem rekrutacyjnym, zwiększającym możliwość przyciągnięcia do niej najzdolniejszych, pracowników. Pomysłowo zaprojektowana i zarazem funkcjonalna przestrzeń sprawia, że otoczenie w miejscu pracy staje się wyjątkowe, na co szczególną uwagę zwracają potencjalni pracownicy.
Popyt na biura w największych miastach w kraju wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Szczególnie dużą chłonnością odznacza się rynek warszawski. Oferta biurowa w największych ośrodkach miejskich w kraju jest coraz większa i bardziej zróżnicowana. W samej Warszawie, według danych Walter Herz, w budowie pozostaje niemal 800 tys. mkw. powierzchni biurowej. Zdecydowana większość dużych projektów zostanie jednak ukończona dopiero za rok lub dwa lata, a budowa największych, stołecznych inwestycji potrwa jeszcze dłużej. By zabezpieczyć najbardziej atrakcyjne lokalizacje, firmy coraz częściej decydują się na podpisywanie umów przednajmu. W pierwszej połowie 2018 roku tego typu kontrakty obejmowały prawie jedną czwartą wolumenu powierzchni w transakcjach zawartych na warszawskim rynku.