Według różnych szacunków w naszym kraju brakuje od 1,2 do 3 milionów mieszkań. Większość klientów poszukujących mieszkania dokonuje zakupu na podstawie planu.
Czy to jednak już przeszłość? Sektor mieszkaniowy przechodzi rewolucję cyfrową, aby lepiej prezentować oferty mieszkań w budowie.
Coraz popularniejsze na rynku są makiety 3D, które pomagają zwizualizować wygląd mieszkania w ramach inwestycji będącej dopiero w budowie. Dzięki nim klient może „wejść” do mieszkania w nieistniejącym budynku a nawet podziwiać widok z okien.
Technologię Smart Makiet powszechnie stosuje jeden z czołowych polskich deweloperów, Robyg.
– Oczekiwania klientów w stosunku do procesu zakupowego rosną. Jednocześnie wzrasta też otwartość na nowinki technologiczne i umiejętność korzystania z nich. Jeszcze kilka lat temu klienci preferowali tradycyjne, drukowane materiały i makiety architektoniczne stojące w biurach. Dzisiaj wolą wysłany mailowo folder i oglądanie mieszkania oraz osiedla z wykorzystaniem modelu cyfrowego, po którym można się poruszać. Jest to zapewne konsekwencja ostatniego roku, kiedy prawie wszyscy zmuszeni byliśmy korzystać z komputerów i Internetu by móc spędzać ze sobą czas, robić zakupy czy pracować – mówi Anna Wojciechowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Robyg w Gdańsku i Poznaniu.