Informacje dnia

Nowoczesne wnętrza w historycznym miejscu – nowe biuro Clariant w Monopolis w Łodzi

design: The Design Group Konrad Krusiewicz, photos: Katarzyna Seliga-Wróblewska, Marcin Wróblewski / Fotomohito

design: The Design Group Konrad Krusiewicz, photos: Katarzyna Seliga-Wróblewska, Marcin Wróblewski / Fotomohito

Industrialny klimat sprytnie połączony ze szczyptą historii i najnowszymi technologiami – tak w kilku słowach opisać można nowe biuro firmy Clariant w łódzkim Monopolis. Gotowe wnętrza robią ogromne wrażenie, a ich zaprojektowanie i realizacja niosły ze sobą sporo wyzwań. O tym, jak udało się im sprostać, opowiadają eksperci firm, które były zaangażowane w cały projekt.

Szwajcarski, innowacyjny koncern chemiczny Clariant ostatnio skonsolidował swoje biura w Łodzi i otworzył nowe centrum usług wspólnych, gdzie pracuje ponad 300 osób z 20 krajów. Lokalizacja biura jest niezwykła – to odrestaurowana historyczna fabryka spirytusu Monopolis, którą z pewnością można uznać za jedną z najciekawszych rewitalizacji we współczesnej Łodzi. Kompleksową obsługę procesu tworzenia biura Clariant powierzono firmie Cushman & Wakefield, która zadbała m.in. o przebieg transakcji, cały etap budowy, design wnętrz oraz wsparcie prawne.

Clariant to firma, w której pracownik stoi na pierwszym miejscu, dlatego też naszemu klientowi zależało na stworzeniu najlepszych możliwych warunków do pracy. Wcześniej biura firmy znajdowały się w trzech różnych lokalizacjach, więc w projekcie ważne było, aby znaleźć miejsce, w którym bez problemu pracować będą wszyscy. Kluczowe były też lokalizacja i łatwy dojazd samochodem czy transportem publicznym. Dla zarządu, który od samego początku był aktywnie zaangażowany w projekt, ważna była także „łódzkość” biura. Chcieli, aby było to najlepsze biuro Clariant globalnie i z tego, co widzimy teraz – udało się! Serce rośnie, gdy nazwa Clariant pojawia się w kolejnych nagłówkach prestiżowych tytułów związanych z branżą nieruchomości, architektury i designu. Biuro jest naprawdę najwyższej klasy i dla mnie jest to ogromny powód do radości – mówi Zuzanna Krech, Head of Central Poland w Cushman & Wakefield, która w projekcie była odpowiedzialna za przebieg transakcji.

mat.pras.