Pandemia to czas próby dla wielu podmiotów operujących na rynku nieruchomości. Od kilkunastu miesięcy operatorzy budynków biurowych podejmowali szereg inicjatyw, które miały na celu wypuszczenie na rynek sygnału, że powroty do biur będą bezpieczne. Gdańska Olivia Business Centre, która jako jedyny obiekt na świecie uzyskała certyfikację WELL na poziomie 25 punktów na 25 możliwych właśnie opublikowała zestaw swoich najlepszych praktyk, całościowo wypełniających międzynarodowe standardy bezpieczeństwa, które pozwoliły uzyskać tak wysokie międzynarodowe noty.
Olivia Business Centre poddała się najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii.
WELL Health-Safety Rating to oparta na precyzyjnych danych ocena budynków, koncentrująca się na standardach użytkowania, zaangażowaniu interesariuszy i planach awaryjnych, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort ich użytkownikom. Certyfikacja oparta jest na wytycznych blisko 600 wirusologów, urzędników państwowych, naukowców, liderów biznesu, architektów, projektantów, naukowców zajmujących się budownictwem i specjalistów od nieruchomości. WELL to równocześnie gwarancja rozbudowanej infrastruktury podnoszącej jakość życia i komfort każdego użytkownika budynków.
Olivia jako pierwsza uzyskała najwyższy z możliwych wyników, spełniając wymogi na poziomie 100% w każdym z weryfikowanych obszarów. Obecnie opublikowała zestaw zrealizowanych działań, funkcjonujący jako własny zestaw najlepszych praktyk w zakresie zarządzania budynkami i budowania relacji z Rezydentami w okresie pandemii.
Raport jest podsumowaniem kampanii „Bezpieczna Olivia”, realizowanej od początku pandemii.
Od zniesienia lock downu pracujemy nad tym, aby zapewnić Rezydentom Olivii najlepsze rozwiązania wpływające na ich bezpieczeństwo i poczucie komfortu w miejscu pracy, co skutkuje tym, że systematycznie coraz więcej pracowników powraca do biur i tendencji tej nie zahamowuje nawet okres urlopowy. – mówi Monika Pietrzak, dyrektor pionu zarządzania w Olivii Business Centre. To wspaniałe, że znów możemy być razem. Dwie trzecie osób, które pracują poza domem twierdzi, że aspekt społeczny (rozmowy, relacje i kontakt bezpośredni) to główny powód przychodzenia przez nie do biura. Pamiętamy, że Olivia od lat miała znacznie więcej do zaoferowania niż piękne i funkcjonalne przestrzenie, dlatego przywróciliśmy nasze stałe atrakcje jak galerie i wystawy w holach budynków, strefy relaksu, różnorodną ofertę gastronomiczną, i wiele sportowych aktywności, które dostępne są dla naszych Rezydentów po pracy. Zadbaliśmy aby pracownicy mogli całkowicie bezpiecznie korzystać ze wszystkiego co na nich czeka. Wiele ostatnich miesięcy intensywnie pracowaliśmy – śledziliśmy światowe trendy, wdrażaliśmy nowe rozwiązania i zmienialiśmy procedury – by mieć pewność, że Olivia pozostaje najbezpieczniejszym otoczeniem dla Rezydentów, Ich Pracowników oraz Gości. W Olivii bowiem wszyscy są dla nas ważni. Jesteśmy przekonani, że w tym wyjątkowym czasie zachowanie każdej osoby ma realny wpływ na nasze wspólne bezpieczeństwo, dlatego wierzymy, że wciąż powinniśmy być niezwykle uważni i odpowiedzialni. – dodaje Monika Pietrzak.
Międzynarodowy sukces Olivii dowodzi, że każda podejmowana aktywność na rzecz podniesienia bezpieczeństwa i komfortu pracy ma realne przełożenie na przyciąganie nie tylko pracowników z powrotem do biur, ale również pozyskiwanie nowych najemców. Wyjątkowo wymagający rok 2020 obfitował w Olivii w szereg umów najmu, wśród których była również druga największa umowa najmu w historii tego centrum biznesowego, obejmująca 15 tys. m.kw. nowej powierzchni, a łącznie w minionym roku Olivię wybrało kilkanaście nowych firm.
mat. prasowy