Rzeczpospolita po raz kolejny ogłasza wyniki rankingu najcenniejszych polskich marek. Ranking dotyczy 2011 roku. Wg owego rankingu czołowa trójka to marki warte nawet 10 mld zł.
Tak jak w roku ubiegłym trzy pierwsze miejsca przypadły największym polskim gigantom. Najcenniejszą polską marką jest Orlen. Wartość tej marki to 3,8 mld zł. Wartość marki w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 1 proc. Drugie miejsce zajmuje największy polski bank – PKO BP. Wartość tej marki opiewa na sumę 3, 7 mld zł. Przyrost wartości w tym przypadku wynosi aż 3 proc. Miejsce na podium przypadło również PZU. W zeszłym roku ta sama lokata. Wartość marki została wyceniona na 2,3 mld zł i jest ona mniejsza niż w roku 2010. Spadek jest dość znaczny – 17 proc.
W omawianym rankingu wartość marki jest szacowana w oparciu o cztery kryteria: pozycję rynkową, relację z klientem, postrzeganie marki oraz rodzaj rynku.