Informacje dnia

Outlety notują wzrosty sprzedaży pomimo negatywnego wpływu zakazu handlu w niedzielę

Thomas Reichenauer
Po trzech pierwszych miesiącach tego roku centra Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą, Gdańsku i Sosnowcu odnotowały wzrost sprzedaży średnio o ponad 10 procent w stosunku do tego samego okresu w 2018 roku.

Ruch klientów we wszystkich Outletach wzrósł o niemal 4 procent – przy czym w każdym z nich zanotowano większą liczbę odwiedzających i to pomimo ponad dwukrotnie większej w tym roku liczby dni bez handlu.
Centra Designer Outlet podejmują szereg działań, mających na celu zminimalizowanie negatywnych skutków zakazu handlu w niedziele, m.in. poszerzają ofertę – także o marki premium, czy przeprowadzają innowacyjne badania konsumenckie służące utrzymaniu wysokich standardów obsługi klienta.

– I kwartał 2019 r. wszystkie nasze polskie Outlety zakończyły ze wzrostem sprzedaży na poziomie średnio + 10,13%, zwiększył się także ruch klientów w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Jest to dla nas bardzo dobra wiadomość i sygnał, że podejmowane wysiłki mają realny wpływ na sukces sprzedażowy. Nasze wyniki zaprzeczają zeszłorocznym, pesymistycznym prognozom ekspertów, według których Outlety miały najbardziej ucierpieć na zakazie handlu w niedzielę. Klienci doceniają naszą unikalną ofertę oraz charakterystyczne dla Designer Outlet rabaty i mimo agresywnej komunikacji przecen centrów regularnych, dostosowują swoje zwyczaje, aby przyjechać do nas na zakupy. Trudno przewidzieć, jak wysoką sprzedaż osiągnęlibyśmy, gdyby nie negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – mówi Thomas Reichenauer, Managing Director PROM PEAKSIDE ROS Outlet Management – firmy zarządzającej centrami Designer Outlet.

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku właściciele sklepów i galerii handlowych musieli zmierzyć się z kolejnymi ograniczeniami w związku z zakazem handlu w niedzielę. Od stycznia, poza kilkoma wyjątkami, sklepy mogą być otwarte tylko w ostatnią niedzielę miesiąca. Jest to także pierwsza okazja, żeby sprawdzić, jak kolejne obostrzenia wpływają na wyniki finansowe – jeszcze rok temu w styczniu i lutym nie obowiązywał zakaz handlu, przepisy weszły w życie 1 marca 2018 roku.