Rośnie znaczenie parków handlowych. Obiekty do niedawna traktowane jako uzupełnienie oferty handlowej w mniejszych miastach i na obrzeżach dużych miast, zostały zauważone przez wielu nowych klientów. To między innymi skutek ograniczeń wprowadzonych na czas pandemii, ale także doświadczeń klientów, którzy zauważyli, że dzięki parkom handlowym mają wygodny dostęp do niezbędnej oferty w niedalekiej odległości od swojego domu. Jednocześnie są to ważne punkty dla sieci handlujących w Internecie stanowiąc często istotne elementy łańcucha dostaw zamówionych w sieci towarów do klienta końcowego.
Rosnąca popularność przyciąga kolejnych najemców, którzy dopasowują swoje koncepty do specyfiki parków handlowych. Jedną z branż, która coraz silniej zaznacza swoją obecność na terenie parków jest gastronomia. DL Invest Group do posiadanego przez siebie parku handlowego w Knurowie wprowadził czterech najemców gastronomicznych, którzy wynajęli w sumie blisko 400 mkw. powierzchni. Są to pizzeria Da Grasso, Arman Kebab, Kebab Friends i Ha Long.
Park handlowy DL Shopping Center w Knurowie zlokalizowany jest przy ulicy 1 Maja 74. Oferuje swoim najemcom 6000 mkw. powierzchni najmu, a wśród marek, które otworzyły w nim swoje sklepy znajdują się między innymi Media Expert, Rossmann, Pepco, Neonet czy Action. Knurów zamieszkuje 36 000 osób. Jest miastem ściśle powiązanym komunikacyjnie z innymi regionami Śląska. Dobrze rozwinięta infrastruktura komunikacyjna gwarantuje mobilność mieszkańcom, z których znaczna część pracuje w sąsiednich ośrodkach miejskich, a niezbędne zakupy realizuje na terenie Knurowa.
„Dobrze zlokalizowane parki handlowe to teraz aktywa cieszące się rosnącym powodzeniem wśród klientów. Dzięki temu przyciągają najemców, którzy tworzą ofertę dopasowaną do wymagań lokalnych społeczności, a to z kolei przyciąga inwestorów. DL Invest Group wiele lat temu dostrzegł potencjał tej klasy aktywów i możliwości stwarzane przez mniejsze, śląskie miasta” – mówi Łukasz Tomczyk, Dyrektor ds. Komercjalizacji w DL Invest Group.
„Aktualnie posiadamy w swoim portfolio 12 parków handlowych, które niemal w całości są wynajęte. 2 kolejne obiekty są obecnie w fazie realizacji, jak również trwają zaawansowane rozmowy w sprawie budowy kolejnych obiektów. Rosnące zainteresowanie ze strony najemców każe nam zakładać, że obiekty tego typu na stałe wpiszą się w krajobraz handlowy w Polsce stając się ważnym elementem dystrybucji dla sieci handlowych. Klienci doceniają otwarty charakter takich obiektów oraz już bogatą i dalej rozwijaną ofertę, która doskonale zaspokaja ich najistotniejsze potrzeby jednocześnie oszczędzając im dużo czasu. Cechą charakterystyczną parków handlowych jest również ich dostępność dla lokalnych najemców. Przy kształtowaniu tenant-mixu danego obiektu, kierujemy się atrakcyjnością oferty dla mieszkańców. W parkach handlowych często więc swoje sklepy bądź punkty usługowe mają lokalni przedsiębiorcy, których trudno znaleźć w największych galeriach handlowych. W parkach handlowych DL Invest Group klienci znajdą także bogatą ofertę usług uzupełniających, które stanowią dużą wartość dodaną dla lokalnych mieszkańców i wyróżniają nasze parki spośród innych obiektów tej klasy. Obok gastronomii są to miejsca rekreacji, kluby fitness czy przychodnie medyczne” – podkreśla Łukasz Tomczyk.
„Gastronomia w parkach handlowych będzie się z pewnością dalej rozwijać. Otrzymujemy wiele zapytań ze strony najemców działających na tym rynku, jak również ze strony innych, sieciowych najemców, którzy do tej pory swoje sklepy mieli jedynie w dużych galeriach handlowych lub w innych lokalizacjach w centrach dużych miast. Wychodząc naprzeciw popytowi realizujemy w małych i średnich śląskich miastach kolejne dwa obiekty i rozważamy przejęcia lub realizację następnych nieruchomości” – podsumowuje Łukasz Tomczyk.
Źródło: DL Invest Group.