Według najnowszego raportu Salesforce Connected Shoppers już 39% z nich kupiło, a 76% odkryło produkty na platformach mediów społecznościowych.
Przyszłość handlu detalicznego zależy od zdobycia klientów z pokolenia Z – grupy demograficznej urodzonej między połową a końcem lat 90. i początkiem 2010 r., która do 2034 r. ma dysponować w skalali globalnej siłą nabywczą w wysokości do 9 bilionów dolarów – więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie. Zakupy w mediach społecznościowych to rozdrobnione środowisko składające się z dziesiątek, a nawet setek platform, takich jak TikTok, Instagram i YouTube, jest kluczowym polem bitwy. Sprzedawcy detaliczni potrzebują głęboko zunifikowanej platformy handlowej, która łączy w sobie możliwości sztucznej inteligencji, scentralizowaną bazę danych i płynną interoperacyjność aplikacji, aby zarządzać tymi coraz bardziej złożonymi podróżami zakupowymi.
-
53% wszystkich kupujących odkrywa obecnie produkty za pośrednictwem platform społecznościowych, w porównaniu z 46% w 2023 roku.
-
Gen Z jest liderem, gdzie 76% z nich korzysta z mediów społecznościowych do wyszukiwania produktów.
-
Podczas gdy YouTube dominuje w ogólnym krajobrazie, to jednak TikTok jest przyczółkiem pokolenia Z, przyciągając 40% młodszych kupujących w porównaniu do zaledwie 4% Baby Boomers, grupy demograficznej urodzonej w latach 1946-1964.
Efekt AI
Pokolenie Z wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyszukiwania i sprawdzania oceny produktów w znacznie szybszym tempie i szerszym zakresie.
-
Ponad połowa (54%) osób z pokolenia Z korzystała z generatywnej sztucznej inteligencji do odkrywania i oceny produktu, w porównaniu z 39% dla całej populacji.
-
Kupujący z pokolenia Z są również 10 razy bardziej skłonni, niż osoby z wyżu demograficznego, do częstego korzystania ze sztucznej inteligencji w celu odkrywania nowych produktów i 2,7 razy częściej oczekują rekomendacji produktów od agentów AI (63% vs 23%).
– Głęboko zunifikowana platforma Salesforce umożliwia firmom angażowanie klientów w każdym punkcie kontaktu, od TikToka po YouTube, maksymalizując zasięg i zwiększając sprzedaż. Dzięki cyfrowej pracy 24/7 możliwej dzięki warstwie agentowej platformy Agentforce, firmy mogą zarządzać tymi wielokanałowymi podróżami na dużą skalę – bez konieczności zwiększania zatrudnienia – powiedziała Michelle Grant, Director of Retail Strategy and Insights w Salesforce.
Platforma zapewnia kompleksowy pakiet rozwiązań do zarządzania zakupami społecznościowymi w erze agentowej sztucznej inteligencji. Integruje zaufaną platformę pracy cyfrowej Agentforce, platformę danych Data Cloud i aplikacje takie jak Commerce Cloud w spójne rozwiązanie, które jest kontekstowe i skalowalne. Dzięki temu sprzedawcy detaliczni mogą kierować reklamy do określonych grup demograficznych, optymalizować kampanie marketingowe i zapewniać płynne podróże klientów we wszystkich kanałach społecznościowych za pomocą cyfrowej siły roboczej.
Źródło: Salesforce
materiał prasowy