rynek nieruchomości na wynajem

Polowanie na klientów

Operatorzy zaostrzają walkę. Jak szacują, do przejęcia zostało już tylko 0,5 mln gospodarstw domowych, które byłyby zainteresowane płatną telewizją. Polem rywalizacji będzie liczba nowych kanałów, a także promocje i gadżety. Cyfrowy Polsat, największa platforma satelitarna z 3,5 mln klientów, próbuje mocniej uderzyć w kablówki, i to ich własną bronią. Wystarczy kupić jakikolwiek dekoder, który można podłączyć do stacjonarnego internetu dowolnego operatora, żeby oglądać telewizję przez Iplę – zapewnia Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Ta internetowa aplikacja, przejęta przez CP w marcu, ma 1,6 mln klientów i pozwala oglądać kanały Polsatu, TV Puls, TVP, filmy amerykańskich wytwórni oraz sport. W przyszłym tygodniu operator ma ogłosić ofertę z rozbudowanymi pakietami, głównie filmowymi i sportowymi. Dogadał się też z HBO, dzięki czemu klientom poszukującym telewizji internetowej oferuje usługę HBO GO. To może być magnes przyciągający odbiorców kablówek, które do tej pory dla Cyfrowego Polsatu, a także dla n i Cyfry+ były rywalem trudnym do pokonania. – W ostatnich latach baza klientów kablówek praktycznie się nie zmieniła – przyznaje Dominik Libicki. Podmioty, takie jak UPC Polska, Multimedia, Vectra, Toya czy Inea, bronią się w miastach pakietową ofertą, czyli internetem, telewizją i telefonem na jednym rachunku. Platformy miały dotychczas tylko telewizję, do której oglądania trzeba było jeszcze zainstalować specjalny talerz. Dopiero niedawno zaczęły sprzedawać internet: Cyfrowy Polsat LTE, Cyfra+ ofertę Playa, a n – Orange’a. – Obecnie grupa klientów przejętych od kablówek stanowi u nas maksymalnie do 10 proc. – dodaje Libicki.
Osób, które zastanawiają się nad korzystaniem z internetu stacjonarnego z kablówki i oglądaniem telewizji przez internet, będzie przybywać. Ale na razie pozostaną niszą, więc platformy większość promocji kierują do odbiorców poszukujących tradycyjnej oferty. Cyfrowy Polsat poszerzył wczoraj swoją o 20 nowych kanałów, wśród których są stacje Viasatu, BBC czy własny Polsat Food. Cyfra+ będzie walczyć o klientów promocjami, m.in. kanałów z grupy HBO, a także gadżetami – mogą to być np. konsola Xbox 360 za złotówkę lub tablet. Cyfrowy Polsat wystartował z kolei z nowym abonamentem za 49,90 zł. – To próba wejścia pomiędzy istniejące na rynku poziomy cen, czyli 39 i 59 zł – tłumaczy Dominik Libicki.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora