Rośnie atrakcyjność rynków Ameryki Łacińskiej w oczach polskich przedsiębiorców.
Ameryka Łacińska to region z ponad 600 mln konsumentów w 20 krajach.
Rynkami Ameryki Łacińskiej zainteresowane są firmy, które aktywnie rozwijają relacje handlowe z Meksykiem, Brazylią, Argentyną ale również z Chile czy Kolumbią.
W okresie od stycznia do kwietnia 2021 roku dało się dostrzec dynamiczny wzrost eksportu i obrotów handlowych z Meksykiem, Chile i Argentyną.
Z danych Santander Bank Polska wynika, że w minionym roku najczęściej możliwości rozwoju za granicą poszukiwały polskie firmy z branży maszyn i urządzeń, środków ochrony osobistej, meblarskiej, kosmetycznej, środków czystości i produktów higienicznych.
– W ostatnich latach obserwujemy duże zainteresowanie wśród naszych klientów krajami Ameryki Łacińskiej. Ze względu na wielkość wewnętrznych rynków, głównie Meksykiem, oraz Brazylią, ale również Chile, Kolumbią czy Argentyną. Aby ułatwić wejście na nowe rynki, wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak Polsko-Latynoamerykańska Rada Biznesu, Pomorski Broker Eksportowy, czy Polsko-Portugalska Izba Handlowa, przygotowaliśmy serię webinariów poświęconych tym krajom. Biorąc pod uwagę wiodącą pozycje grupy Santander w Ameryce Łacińskiej, możemy zaproponować naszym klientom unikalne rozwiązania, takie jak pomoc w rejestracji działalności na tych rynkach, zdalne otwarcie rachunków firmowych, czy pomoc w pozyskiwaniu lokalnych partnerów – wyjaśnia Adam Styś, International Business Manager w Santander Bank Polska.
Źródło: Santander Bank Polska.