Z życia spółek

Ponad 20 proc. wzrostu przychodów Plantwear w III kwartale

matthew-guay-148463-unsplash

Plantwear, lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w III kwartale 2020 r. odnotował 2 546 tys. zł przychodów oraz 305 tys. zł zysku netto. Przychody wzrosły r/r o ponad 20 proc. a wynik netto był prawie 5-krotnie lepszy. W minionym kwartale spółka rozpoczęła sprzedaż w Rumunii i dynamicznie zwiększała sprzedaż w nowym serwisie Giftbay.pl. W ostatnich tygodniach Plantwear przeprowadził się do nowej siedziby, dzięki czemu spółka jest w pełni gotowa do najlepszego okresu sprzedażowego w roku i spodziewa się znaczącego wzrostu przychodów w IV kwartale.

– Przed nami najgorętszy okres sprzedażowy w roku. Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jesteśmy na niego przygotowani – zarówno pod kątem logistyki, jak i stanu magazynów. Zamknięcie galerii handlowych z pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania zakupami on-line – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Nieustannie wzrasta popularność serwisu Giftbay.pl. Działająca od kwietnia br. platforma oferująca spersonalizowane prezenty oraz gadżety w III kwartale wypracowała 149 tys. zł przychodu. W najbliższych tygodniach spółka planuje uruchomienie rumuńskiej wersji serwisu – dobiegły końca prace związane z tłumaczeniem strony.

W minionym kwartale odbyła się przeprowadzka do nowej siedziby. Nowy zakład produkcyjny otwiera przed Plantwear szerokie możliwości rozwoju. Spółka zamierza zintensyfikować prace związane z rozwojem marek Plantwear Home i Plantwear Kids. Zapowiada także rozwój kolejnych marek, a także dalszą ekspansję geograficzną.

– Sytuacja rynkowa dla biznesów e-commerce jest sprzyjająca, dlatego zamierzamy maksymalnie wykorzystać nadchodzące tygodnie. Cieszymy się, że udało nam się zakończyć przeprowadzkę do nowej siedziby. Teraz czas na intensywną realizację naszych planów biznesowych – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes zarządu.

mat.pras.