Mimo wszechobecnej pandemii jednostki Starostwa Powiatowego w Rzeszowie obsługują interesantów sprawnie i – na ile to możliwe – szybko. To efekt wdrożenia w urzędzie rozwiązań, które bezpiecznie i skutecznie pomagają mieszkańcom regionu w załatwieniu swojej sprawy.
Spis treści:
Pomagamy mieszkańcom
Aby nasi petenci czuli się bezpiecznie
Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski, mówi: – Oczywiste i nieuniknione jest wdrożenie pewnych obostrzeń i ograniczeń w zakresie funkcjonowania naszego urzędu, ale też postaramy się zrobić wszystko, aby te obostrzenia były jak najmniej uciążliwe dla interesantów a równocześnie maksymalnie zapewniały bezpieczeństwo pracowników. Ta obietnica nie jest bez pokrycia, bo już teraz podjęliśmy działania, które pomogą naszym mieszkańcom w walce z wirusem.
Pomagamy mieszkańcom
Na wizytę w urzędzie można umówić się telefonicznie lub poprzez e-mail po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty. Na przykład: Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu (m.in. wydawanie praw jazdy i tablic rejestracyjnych) już od kilku miesięcy działa w systemie elektronicznej rezerwacji wizyt. Takie rozwiązanie zlikwidowało kolejki i w znacznym stopniu zmniejszyło ryzyko zarażenia wirusem.
Starostwo podjęło też decyzję o tym, aby w wydziałach, w których nie ma potrzeby bezpośredniej obsługi klienta, praca była wykonywana zdalnie. Będzie m.in. dodatkowy zakup komputerów do pracy zdalnej dla pracowników starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu rzeszowskiego.
– Ale, szczególnie ważne dla nas jest, aby w tym, trudnym czasie, zadbać o naszych najmłodszych podopiecznych, z rodzin zastępczych, którzy szczególnie teraz potrzebują wsparcia z zakresu m. in. edukacji. Dlatego, podjęliśmy decyzję o zakupie dodatkowo 81 laptopów potrzebnych do nauki zdalnej – mówi J. Jodłowski, Starosta Rzeszowski.
Nowe, dodatkowe laptopy trafią m.in. do Domu Opatrzności dla Dzieci i Młodzieży w Łące, Domu dla Dzieci i Młodzieży „Nadzieja” w Łące i Domu dla Dzieci i Młodzieży „Przystań” w Tyczynie.
Aby nasi petenci czuli się bezpiecznie
Oprócz tego rodzaju działań Starostwo wdrożyło standardowe środki bezpieczeństwa typu: wyposażenie pracowników w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, rękawiczki, środki dezynfekujące). Zamontowano także przegrody oddzielające interesantów od pracowników, dzięki czemu petenci będą bardziej bezpieczni.
Dostępne są również pojemniki – wrzutnie na listy, które zlokalizowane są w wiatrołapie przy wejściu do budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie od strony Ogrodów bernardyńskich.
mat.pras.