Ten rok należał do rynkowych debiutów. Galeria Młociny, pierwszy w Warszawie i największy w Polsce obiekt handlowy Echo Investment, przyciągnęła do stolicy wyczekiwaną markę odzieżową Primark. Browary Warszawskie zostały wybrane na lokalizację pierwszej restauracji Roberta Lewandowskiego oraz debiut Craft&Beer Kumpel Atelier, autorskiego konceptu założyciela restauracji Baczewskich. Katowickie Libero postawiło natomiast na rozbudowanie na niespotykaną skalę swojej propozycji rozrywkowej i w 2019 roku zorganizowało 150 wydarzeń dla lokalnej społeczności oraz wystartowało z inicjatywą Plac do Radości.
Otwarcie Galerii Młociny było jednym z najważniejszych wydarzeń 2019 roku, nie tylko dla Echo Investment, ale dla całego polskiego sektora nieruchomości handlowych. Obiekt ten to blisko 85 tys. mkw. nowoczesnej, świetnie zaprojektowanej powierzchni, z której ponad 6 tys. mkw. przeznaczonych jest na przestrzeń restauracyjną i rozrywkową. Jej kluczowy element – unikalna strefa gastronomiczna – została podzielona na klimatyczne strefy funkcjonalne przystosowane do różnych gustów. Znajdują się tam m.in. przytulne kafejki, food trucki oraz restauracje oferujące posiłki na świeżym powietrzu. Oprócz strefy rodzinnej i przestrzeni gastronomicznej w Galerii przygotowano także miejsca coworkingowe.
– Zmienia się nasz styl życia, a wraz z nim zmienia się sposób, w jaki myślimy o nieruchomościach handlowych. Teraz każdy chce szybko i najlepiej w jednym miejscu załatwić wszystkie swoje sprawy. W efekcie w coraz większej liczbie obiektów możemy spotkać się z zupełnie nowym podejściem do strefy rozrywkowo-gastronomicznej, a także z wzbogacaniem oferty centrów handlowych o przestrzeń biurową. My idziemy o krok dalej i aktywnie poszukujemy unikalnych rozwiązań i niestandardowych najemców, takich jak np. Warsztatowa Akademia Musicalowa czy strefa coworkingowa CitySpace w Galerii Młociny – mówi Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za sektor handlowy.
Najnowsze centrum handlowe w Warszawie doceniła też firma Primark, międzynarodowa marka odzieżowa, która w zeszłym roku potwierdziła, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Galerii już w maju 2020 r., tworząc tym samym ponad 250 miejsc pracy. To nie koniec debiutów w Galerii Młociny – to właśnie tu po raz pierwszy w Polsce zostały otwarte sklepy takich producentów jak Gagliardi, Sloggi, czy Mayoral. Również Inditex, TK Maxx, H&M i Van Graff postawiły na Młociny szukając lokalizacji na swoje najnowsze koncepty, a jeden z największych w Polsce salonów eobuwie.pl otworzy się tam już wkrótce.
Jeszcze nieoddana do użytku, ale już pełna renomowanych najemców jest także inna inwestycja Echo Investment – wielofunkcyjny projekt Browary Warszawskie, który zlokalizowany jest w sercu stołecznej Woli. Powstająca w Browarach Warszawskich Dzielnica Spotkań i Smaków wypełni cały miejski kwartał nietuzinkowymi konceptami restauracyjnymi, klimatycznymi kawiarniami oraz punktami usługowymi. Ambicją dewelopera jest nie tylko wkomponowanie w miasto opuszczonego dotąd obszaru o powierzchni blisko 4,5 ha, ale również przyciągnięcie tutaj najlepszych restauracji, kawiarni, atrakcyjnych sklepów i usług, które w naturalny sposób uzupełnią miasto. Swoją pierwszą restaurację otworzy tam m.in. Robert Lewandowski wraz z wspólnikami. Natomiast w 170-letnich Piwnicach dawnej Leżakowni powstanie Craft&Beer Kumpel Atelier, autorski projekt Marka Zarkhina, uznanego ukraińskiego restauratora oraz szefa Grupy Kumpel. Założyciele sąsiadującej z Browarami Munji pojawią się w tym wielofunkcyjnym projekcie Echo Investment z nowym konceptem – adriatycką Pjacą, dwupoziomową restauracją, która ugości pierwszych klientów już jesienią tego roku.
– Zgodnie z naszą strategią stawiamy mocny nacisk na nasze miastotwórcze, wielofunkcyjne projekty, czyli tzw. „destinations”. Browary Warszawskie będą pierwszym zrealizowanym przez nas kompleksem tego typu i dlatego są dla nas tak wyjątkowe. Projekt powstaje w samym sercu stolicy, będąc zrównoważoną fuzją przeszłości, teraźniejszości i przyszłości oraz idealnym miejscem do mieszkania, pracy, rozrywki i relaksu. Choć nie zostały jeszcze w pełni ukończone, Browary Warszawskie już teraz wzbudzają ogromne zainteresowanie. Odzwierciedlają to m.in. najemcy, którzy uwierzyli w potencjał tego projektu i wybrali go na swój rynkowy debiut – komentuje Marcin Materny.
Po wielkim otwarciu w listopadzie 2018 roku, Echo Investment z powodzeniem buduje także pozycję centrum handlowego Libero na śląskim rynku. Latem deweloper stworzył przed obiektem nowoczesny i ekscytujący Plac do Radości. W ramach wzmacniania relacji z lokalną społecznością, Echo Investment rozbudowało na niespotykaną skalę propozycję rozrywkowo-kulturalną Libero i zorganizowało blisko 150 wydarzeń, które przyciągnęły do galerii mieszkańców Śląska – w tym loterie, koncerty, kino na świeżym powietrzu czy teatr dla dzieci.