W ciągu najbliższych 10 lat około 20 proc. powierzchni w centrach handlowych będzie przypadać na gastronomię. Tak prognozują eksperci JLL. Wszystko dlatego, że gastronomia wpływa na obroty placówek handlowych. Kupujący, którzy podczas wizyty w centrum handlowym korzystają z oferty gastronomicznej, wydają o18% więcej na zakupy.
Według badań JLL w ciągu ostatnich 10 lat operatorzy z sektora gastronomii podwoili wolumen powierzchni zajmowanej w centrach handlowych z 7% do 15%.
Jedzenie jest obecnie postrzegane jako kluczowy element zachęcający do spędzania większej ilości czasu na zakupach. .
Jonathan Doughty,Dyrektor Zarządzający firmy Coverpoint, która jest częścią JLL i zajmuje się consultingiem dla sektora F&B, komentuje: „Wzrost sprzedaży online oznacza, że klienciw trakcie swoich wizyt w centrach handlowych będą poszukiwać nowych form spędzania wolnego czasu, w tym poznawania nowych smaków, których Internet nie jest w stanie dostarczyć. Dodatkowo różnorodna i ciekawa oferta gastronomiczna może również wydłużyć czas, jaki spędzają w centrach handlowych, a także dać im powód, aby w przyszłości odwiedzić centrum po raz kolejny. Trend ten na pewno będzie wzrastał.”
Wzrost znaczenia segmentu gastronomicznego widoczny jest również w Polsce, komentuje Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL: – . Bardzo istotnym trendem jest rozbudowa oferty pozazakupowej w centrach handlowych. Coraz ważniejsza staje się oferta gastronomiczna, rozrywkowa czy kulturalna.”