Inwestycje publiczne

Rusza montaż maszyny TBM, która wydrąży 2-km tunel pod Rzeszowem

20230203_Rozpoczyna_się_montaż_maszyny_TBM,_która_wydrąży_2-km_tunel_pod_Rzeszowem
Rusza montaż maszyny TBM, która wydrąży 2-km tunel pod Rzeszowem.

Ostatnie elementy maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wydrąży tunel o długości 2,2 km na drodze ekspresowej S19 Rzeszów Południe-Babica, dotarły już na plac budowy w Babicy. Po złożeniu maszyna będzie ważyła 4 tysiące ton i osiągnie 112 metrów długości. Tarcza drążąca „Karpatki” – bo taką nazwę wybrali w głosowaniu internauci – ma rekordowe 15,2 m.
Inwestycja realizowana jest przez konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construcción. Rekordowo długi tunel wykonywany będzie w najnowocześniejszej dostępnej technologii, czyli przy użyciu sprzętu TBM, a nie metodą górniczą.

Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica jest najbardziej zaawansowanym zadaniem, które realizujemy dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Skala budowy, technologia, know-how i specjalistyczny sprzęt TBM jest nieporównywalny z większością inwestycji projektowanych i realizowanych obecnie w Polsce – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa. – Podjęcie się przez nas tak ciekawej, a jednocześnie tak trudnej technologicznie budowy jest znakiem rozwoju, jaki w ostatnich latach poczyniliśmy, jak również potwierdzeniem naszej silnej pozycji jako czołowego Generalnego Wykonawcy inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.

– Sukces w realizacji tak zaawansowanej technologicznie inwestycji jest główną zasługą kadry najlepszych inżynierów Mostostalu Warszawa i Acciona Construcción, którzy na tym ważnym i trudnym etapie wykazują się profesjonalizmem, ogromnym zaangażowaniem i dbałością o jakość robót mówi Sławomir Barczak, Dyrektor Obszaru Infrastruktury w Mostostalu Warszawa.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora