Rynek powierzchni handlowych

Rynek centrów handlowych w Białymstoku wg Colliers International

outlet_center_bialystok

wiz. Outlet Center Białystok

164 tys. mkw. powierzchni – takie zasoby ma rynek centrów handlowych w Białymstoku, w ramach 6 nowoczesnych obiektów komercyjnych, które działają w tym mieście. Białostockiemu rynkowi przyjrzał się w swoim najnowszym badaniu Colliers International.

Obecnie w budowie znajdują się dwa nowe obiekty handlowe: Galeria Jurowiecka i Outlet Center Białystok. Po ukończeniu tych inwestycji całkowite zasoby powierzchni wzrosną do poziomu ok. 203 000 mkw.

– Obecnie Białystok przeżywa kolejną falę zainteresowania inwestorów rynkiem nieruchomości handlowych. W budowie jest ponad 38 000 mkw. nowej powierzchni. W planach są następne obiekty. O dojrzewaniu rynku świadczy duża aktywność deweloperów działających w sektorze centrów wyprzedażowych – w roku 2014 w przebudowanej Galerii Podlaskiej otwarty został Outlet Białystok, a w bieżącym roku ukończony zostanie Outlet Center Białystok – mówi Katarzyna Michnikowska ,Starszy Analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Liczba sklepów działających w lokalach handlowych białostockich centrów wynosi 450. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (36%), obuwie i art. skórzane (13%) oraz usługi (11%).Do najczęściej występujących marek należą: Inmedio, CCC, Deichmann, House, Camaieu, Vision Express, Apart.

Białostockie centra handlowe to w większości galerie z hiper i supermarketami oraz sklepami, usługami i restauracjami. Wielkością nie przekraczają 40 tys. mkw. powierzchni najmu.  Najwyższe czynsze za lokal o powierzchni 100 – 150 mkw. na potrzeby mody wahają się od 29 – 31 euro za mkw. W mieście nie ma parków handlowych.