Poznański rynek centrów handlowych liczy obecnie 20 obiektów o łącznej powierzchni najmu 614 tys. mkw. Aktualnie w budowie znajduje się ok. 100 tys. mkw. powierzchni handlowej, a kolejne 20 tys. na zaawansowanym etapie planowania do 2018 r., w ramach rozbudów i modernizacji istniejących centrów handlowych. Współczynnik pustostanów wynosi 5,8 proc. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II poł. 2016 r.| Poznań”
Pierwszym centrum handlowym, jakie powstało w Poznaniu była Panorama (1993), w ostatnich latach znacząco zmodernizowana. Z kolei największym obiektem handlowym w regionie jest obecnie Poznań City Center o całkowitej powierzchni najmu 58 tys. mkw. i ponad 150 sklepach, punktach usługowych i gastronomicznych. Trwa modernizacja jednego z najstarszych centrów handlowych w aglomeracji – ETC Swarzędz.
Poznań oczekuje na otwarcie największego obiektu handlowego w regionie – CH Posnania o powierzchni blisko 100 tys. mkw. GLA. Na rynku widoczne są już pierwsze skutki wzrostu konkurencji – na koniec czerwca br. średni współczynnik pustostanów wzrósł o 1,8 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W poznańskich centrach handlowych znajduje się ok. 1568 lokali, co oznacza, ze jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 525 osób. Największa grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (26%), usługi (12%) oraz zdrowie i uroda (9 proc.). Najwyższe miesięczne czynsze na rynku poznańskim za mkw. utrzymują się na poziomie 43-45 EUR za mkw. za lokal na potrzeby mody.