rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce w obliczu trudności

578653bfd8e392605a63edfbbc48d280_5cf799d3a860b
Rynek nieruchomości w Polsce boryka się obecnie z bardzo trudną sytuacją. Rosnące stopy procentowe skutecznie zniechęcają potencjalnych kredytobiorców do zakupu mieszkań, co z kolei przekłada się na bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania najmem. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że na polski rynek wciąż wchodzą duże fundusze inwestycyjne, wykupujące znaczne ilości mieszkań i przeznaczające je na rynek PRS. W tej sytuacji indywidualni inwestorzy, którzy zakupili swoje nieruchomości z myślą o wynajmie, znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji. Jednym z rozwiązań może być łączenie się w grupę, pozwalającą na sprawniejsze działanie, obniżenie kosztów i wspólną promocję na rynku.

Spis treści:
Inwestorzy indywidualni kontra PRS
Ujednolicony standard
Różne marki – różne standardy

 

Inwestorzy indywidualni kontra PRS

Wprowadzenie na polski rynek możliwości łączenia sił pojedynczych inwestorów w ramach ujednoliconych marek operujących najmem jest szczególnie ważne w sytuacji, gdy pojawiają się na nim fundusze inwestycyjne, wykupujące po kilkaset lub nawet kilka tysięcy mieszkań w największych miastach Polski. Te podmioty dysponują kapitałem znacznie przewyższającym możliwości prywatnych inwestorów, nawet tych, którzy dysponują większą liczbą nieruchomości. INA z rozproszonego własnościowo pakietu mieszkań tworzy ujednoliconą pod względem marki ofertę, cechującą się jednolitym standardem odpowiednim dla danej marki najmu. Równocześnie dba o ich promocję, obłożenie, serwisowanie, a także bieżącą administrację i monitoruje zdarzenia w najmowanych lokalach. Niejednokrotnie korzystają z tego również stali mieszkańcy, dla których obecność pracowników recepcji czy konserwatora pomaga rozwiązać wiele codziennych komplikacji. Co ważne, INA w swojej usłudze ma również obsługę i serwisowanie części wspólnych budynków.

Ujednolicony standard

Wprowadzane marki odpowiadają segmentowi rynku, w którym lokale są oferowane pod wynajem. W portfolio INA znajdują się apartamenty na długoterminowy i krótkoterminowy najem. Pobyty typu longstay kierowane są do kadry zarządzającej i wysokiej klasy specjalistów. Firma oferuje apartamenty w standardzie premium, przeznaczone na najem długoterminowy w najlepszych lokalizacjach Polski. Wyróżnikiem zarządzania najmem krótkoterminowym jest indywidualny marketing, dedykowane strony internetowe z systemem rezerwacyjnym, obecność apartamentów na wielu kanałach OTA jak również współpraca z touroperatorami i korporacjami. Goście doceniają jednolity standard wyposażenia apartamentu niezależnie od miasta, w którym przebywają.

Obecnie w portfolio firmy znajduje się 500 apartamentów, a w budowie jest kolejnych 7 inwestycji, które po oddaniu do użytku INA obejmie w zarządzanie. Liczby te dowodzą, że na polskim rynku powstaje silna marka, łącząca potencjał dotychczas rozproszonych inwestorów indywidualnych w jedną spójną grupę. Oferta firmy stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie wielu deweloperów, którym zależy na zachowaniu odpowiedniego standardu dla swoich klientów inwestycyjnych, a zarazem troski o jakość życia stałych mieszkańców w budowanych przez nich obiektach. Co więcej, firma zapewnia deweloperom i ich klientom doradztwo w fazie projektowania i wyposażania apartamentów i części wspólnych, a także wspiera sprzedaż apartamentu zapewniając bazę klientów regularnie inwestujących w nieruchomości. Szczególnie na rewitalizowanych obszarach, przechodzących dynamiczne procesy inwestycyjne, gdzie powstają całe młode miasta. Tam od początku można dobrze zaplanować ułożenie relacji, a także odpowiednich standardów dla najmowanych mieszkań, aby zapewnić komfort życia również dla stałych mieszkańców obiektów.

Od lat budujemy naszą pozycję rynkową, a nasze kompetencje potwierdzają wysokie poziomy zysku klientów oraz wysokie oceny najmu apartamentów w serwisach bookingowych – mówi Justyna Rachuba Rozwijane marki, kierowane do zróżnicowanych segmentów rynku stanowią wyróżnik rynkowy, a dla klientów docelowych oznaczają łatwy w odbiorze sygnał o standardzie i zasadach wynajmowanego apartamentu.

INA Management jest ogólnopolskim operatorem obiektów przeznaczonych na wynajem i licznych aparthoteli zlokalizowanych w najpopularniejszych turystycznie i biznesowo miastach Polski – Warszawie i Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni i Poznaniu. W ramach swojej działalności INA zapewnia deweloperom i inwestorom najwyższą jakość w zakresie zarządzania najmem apartamentów nabywanych u nich przez ich klientów. W tym celu spółka jako pierwsza w Polsce wprowadza na rynek pięć unikatowych sieci obiektów, odpowiadających segmentowi oferty i standardowi obiektu.

Różne marki – różne standardy

Do marek rozwijanych w obiektach zarządzanych przez INA należą: CityBreak, Symphony, BeLong oraz My Stay oraz marka skupiająca najbardziej wyjątkowe apartamenty – My Rest. Każdej z nich przypisane są zindywidualizowane działania marketingowe, co finalnie przekłada się na optymalizację rentowności danego obiektu. Wszystkie apartamenty podlegają standaryzacji pod względem powierzchni, wyposażenia i udogodnień, co sprzyja budowaniu rozpoznawalnego wizerunku marki, a klientom korzystającym z apartamentów zapewnia oczekiwany i powtarzalny standard. Wyróżnikiem łączącym wszystkie aparthotele i obiekty zarządzanie przez INA są usługi recepcyjne, dostępne również w budynkach z ofertą długoterminowego najmu.

Spółka od 2016 roku uzyskuje od właścicieli wysokie noty za rzetelne i efektywne zarządzanie apartamentami w zróżnicowanych segmentach rynku – mówi Justyna Rachuba z INA Management. Rynek najmu staje się coraz bardziej dojrzały, a zagraniczne fundusze inwestycyjne, wkraczając do Polski z ich ofertą najmu instytucjonalnego obejmują coraz większą część rynku, zatem stają się coraz ważniejszą konkurencją dla prywatnych inwestorów, w których rękach leży zdecydowana większość najmowanych w Polsce apartamentów. Nasza oferta jest kierowana głównie do deweloperów i inwestorów, którzy mogą liczyć na najwyższy standard obsługi oraz profesjonalne zarządzanie. Najem prowadzony przez rzetelnego operatora to również korzyść dla pozostałych mieszkańców budynków, dla których instytucjonalny najem – zarówno krótko, jak i długoterminowy może być realizowany przez profesjonalną firmę w ramach stabilnych umów, a jej pracownicy zawsze są na miejscu. Wprowadzenie tego rodzaju standardów również leży w interesie deweloperów, którzy w ten sposób mogą zadbać o komfortową koegzystencję lokali wynajmowanych z mieszkaniami zamieszkiwanymi przez ich właścicieli.

Źródło: INA Management.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora