„Rynek nieruchomości na świecie, a tym samym w Polsce jest branżą perspektywiczną” – zauważa prezez Grupy WGN, Leszek Michniak. Prezes podsumowuje również działalność swojej Grupy w III kwartałach 2020 roku.
Spis treści:
Trzy kwartały 2020 mamy za sobą – podsumowanie
Co Partnerzy cenią najbardziej przystępując do Grupy WGN
Rynek nieruchomości na świecie, a tym samym w Polsce jest branżą perspektywiczną, a w okresie pandemii jest jedną z usług, w której nie odnotowano zastoju, zwłaszcza w III kwartale br.
Tylko we wrześniu br. Grupa WGN przeprowadziła blisko 1 100 transakcji, dzięki czemu od początku roku zanotowała na swoim koncie 6 700 transakcji. Świadczy to o bardzo dużym zaufaniu klientów do marki WGN, jako sprawdzonej, stabilnej i co bardzo ważne bezpiecznej, zwłaszcza w tym trudnym okresie.
WGN dysponuje bazą ponad 60 tysięcy ofert, na której pracuje ponad 500 agentów, doradców, ekspertów, prawników, analityków itp. w 84 biurach w Polsce i zagranicą. Są to ludzie z ogromnym doświadczeniem zawodowym, profesjonaliści i pasjonaci. Od samego początku powstania, WGN był i nieprzerwanie jest liderem na rynku nieruchomości, największą siecią franczyzową, z największym, 30 letnim doświadczeniem.
To co wyróżnia WGN wśród sieci franczyzowych to prowadzona działalność deweloperska w 4-ech oddziałach WGN (żadna sieć franczyzowa nie ma deweloperów pod swoją marką).
Trzy kwartały 2020 mamy za sobą – podsumowanie
W tym okresie przystąpiło do Grupy WGN siedmiu (7) nowych Partnerów, w tym jedno biuro otworzyło swój drugi oddział. Na podpisanie umów czeka 7 kolejnych, którzy przeszli pozytywną weryfikację. Liczba ta nie dziwi. Doskonale bowiem jest wiadome, że w sytuacjach niestabilnych, niepewnych liczy się partner silny, gwarantujący stabilność na rynku usług.
W ciągu 9 miesięcy br. przeprowadzono ponad 6700 transakcji, a w całym 2019 roku – 10 900 transakcji.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. portal wgn.pl odwiedziło blisko 1,5 mln osób.
W tym też czasie średnia ilość transakcji uzyskana przez 1 agenta wynosiła – 2 miesięcznie.
Na koniec września br. średni staż biura franczyzowego w Grupie WGN wynosił blisko 9 lat, natomiast średni staż agentów w Biurach WGN – ponad 7 lat. Świadczy to o bardzo dużej stabilności zespołów pośredników i wysokich zarobkach.
W 2019 roku 4,5% wszystkich transakcji w WGN przeprowadzonych było z klientami zagranicznymi, co znaczy, że co 24 transakcja była z klientem spoza Polski. W tym roku, niestety, pandemia pokrzyżowała plany. Na koniec września br. klientów z zagranicy jest około 2,7%.
W pierwszych trzech kwartałach 2020 odnotowano na wgn.pl, że użytkownicy spoza Polski stanowią 10,54 % wszystkich użytkowników (w 2019 było ich 14,79 %). Pokazuje to, że polskie nieruchomości nadal cieszą się nieustannym zainteresowaniem inwestorów zza granicy.
Co Partnerzy cenią najbardziej przystępując do Grupy WGN
Pozycja WGN jako niekwestionowanego lidera w Polsce. W ostatnim czasie przyjęto do Grupy WGN kilkunastu partnerów z innych sieci franczyzowych, co tylko potwierdza przewagę WGN.
Współpraca partnerska i dobra atmosfera w Grupie.
W odróżnieniu od innych sieci franczyzowych, WGN nie pobiera od Partnerów prowizji od przeprowadzonych przez nich transakcji.
Model biznesowy prowadzenia biura sprawdzony w ciągu 30 lat.
Możliwość działania i zarabiania nie tylko na pośrednictwie obrotu nieruchomościami i w usługach kredytowych, ale też ubezpieczeniowych, rzeczoznawstwa, home-stagingu itp., a także działaniach deweloperskich pod szyldem WGN.
Niskie opłaty franczyzowe i marketingowe.
Szkolenia startowe prowadzone przez Dział Szkoleniowy WGN przygotowujące do profesjonalnej i bezpiecznej pracy już od pierwszego dnia.
Dostęp do całej bazy ofert Grupy WGN – już od pierwszego dnia.
Cykliczne kongresy i konwenty szkoleniowe dedykowane właścicielom/dyrektorom biur i agentom prowadzone na najwyższym poziomie przez Akademię Nieruchomości oraz zapraszanych specjalistów z Polski i zagranicy.
Autorski program CRM do zarządzania biurem, agentami i ofertami.
Pozycja lidera w obrocie nieruchomościami komercyjnymi i premium, co przekłada się na większe dochody biur.
Duża rozpoznawalność marki WGN na świecie, co przekłada się na transakcje z klientami z poza Polski. Marka WGN została dobrze wypromowana, m.in. dzięki obecności na najważniejszych międzynarodowych wydarzeniach branżowych, współpracy z amerykańskim koncernem nieruchomości Realty Executives International oraz międzynarodowemu portalowi WGN.pl.
Dedykowany opiekun wspierający uruchomienie i działalność biura.
Help desk, tj. doradztwo prawne, wsparcie merytoryczne i techniczne doradców ds. nieruchomości w każdym segmencie nieruchomości.
Księga know-how WGN (na bieżąco aktualizowana) z wzorami wszystkich niezbędnych umów, dokumentami i procedurami – potrzebnymi do codziennej pracy samodzielnego biura.
Skuteczna reklama i marketing – eksport ofert do ponad 100 portali i serwisów, własne dwa tytuły wydawnicze, promocja na targach nieruchomości w Polsce i w Europie, google Ads, FB itp.
Autor: Leszek Michniak, Prezes Grupy WGN.