Santander Bank Polska w czasie pandemii COVID-19, nieustannie pracuje nad tym, by produkty i usługi były jeszcze bardziej dostępne, bez wychodzenia z domu. Bank chce umożliwić wygodną obsługę również tym klientom, którzy dotychczas nie korzystali z usług bankowości internetowej.
Według badań Mastercard, w ubiegłym roku aż 96 proc. polskich internautów korzystało z bankowości internetowej. Co najmniej raz w tygodniu serwisu bankowości internetowej lub bankowej aplikacji mobilnej używało natomiast 56 proc. badanych[1]. Coraz chętniej zakładamy też konta online, bez wizyt w placówkach banków. Dziś, z jednej strony to konieczność spowodowana izolacją w związku z koronawirusem, z drugiej – duża oszczędność czasu i wygoda.
– Systemy bankowości internetowej i mobilnej pozwalają załatwić zdecydowaną większość podstawowych operacji na rachunkach wprost sprzed ekranu komputera lub smartfonu. Chcemy umożliwić obsługę również tym klientom, którzy dotychczas nie korzystali z usług Santander Internet – a w związku z ograniczeniami kontaktów bezpośrednich, mogą mieć utrudniony dostęp do oferty banku – komentuje Joanna Wcisło, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji w Santander Bank Polska
W ostatnich dniach Santander Bank Polska wprowadził dla klientów, którzy nie korzystają z bankowości internetowej możliwość realizacji za pośrednictwem infolinii:
– otwarcia usług elektronicznych,
– wnioskowania o kartę debetową,
– nadania nowego PIN do karty,
– zmiany numeru telefonu do 3D Secure,
– zwiększenia limitu przelewów w bankowości elektronicznej,
– wnioskowania o zaświadczenia o produkcie,
– wnioskowania o wypłatę transzy kredytu hipotecznego.
– Nasze Multikanałowe Centrum Komunikacji to o wiele więcej niż tylko call center. Do komunikacji z klientami wykorzystujemy wideo, chat, telefon, e-mail, Skype’a, Facebooka i Twittera. Chcemy, by rozwiązania, które wprowadzamy pomogły naszym Klientom w obecnej, trudnej sytuacji. Liczymy również na to, że wspólne bankowanie okaże się dla nich łatwiejsze, kiedy będą korzystać z nowych narzędzi – mówi Joanna Wcisło.
Digitalizacja procesów i zmiany „paperless” trwają w banku od dłuższego czasu. Jednym z ostatnio wdrożonych procesów elektronicznych jest autoryzacja transakcji smsKodem w oddziałach banku. Nowy proces skraca zarówno czas obsługi klienta jak i ogranicza wykorzystanie dokumentów papierowych.
[1] https://newsroom.mastercard.com/eu/pl/press-releases/badanie-mastercard-polacy-cenia-sobie-bankowosc-mobilna-i-online-za-wygode-i-szybkosc-oczekuja-bezpieczenstwa/
mat.pras.