Informacje dnia

Sescom: Ożywienie w branży FM

analiza
Europa budzi się z kontraktowego letargu związanego z handlowymi lockdownami. Jak zauważa firma Sescom, spółka technologiczna działająca w obszarze usług Facility Management, rynek FM ma się dobrze, a jego potencjał cały czas rośnie. Do grona partnerów Sescom dołączyła właśnie marka New Balance.

Sescom podpisuje kolejne kontrakty z międzynarodowymi brandami działającymi w branży retail zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Rośnie również liczba prac realizowanych przez polską spółkę, co przekłada się na wzrost przychodów. Według ostatnich opublikowanych przez Sescom danych, sprzedaż w marcu była wyższa o 31% wobec tego samego miesiąca w poprzednim roku oraz o 56% względem tegorocznego lutego. W wyniku finalnych rozmów z kolejnymi potencjalnymi klientami z obszaru retail z Polski i Europy, łączna wartość kontraktów Sescom może powiększyć się jeszcze w I połowie tego roku o kolejne 6-8 mln zł rocznie.
W ostatnich dniach klientem Sescom został New Balance, a zakres współpracy obejmie obsługę FM sieci w Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech, Niemczech, Francji, Belgii oraz Austrii.
New Balance to amerykańska firma ze 115-letnią tradycją, która jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek obuwia sportowego na świecie. Początkowo firma produkowała wkładki do butów, by po 30 latach istnienia stworzyć pierwsze profesjonalne buty do biegania. New Balance z roku na rok nieustannie poszerza swój asortyment o nowe propozycje obuwnicze oraz odzież i akcesoria sportowe i lifestylowe.
W wyniku finalnych rozmów z kolejnymi potencjalnymi klientami z obszaru retail z Polski i Europy, łączna wartość kontraktów Sescom może powiększyć się jeszcze w I połowie tego roku o kolejne 6-8 mln zł rocznie.

Wraz z postępem technologicznym FM nie może stać z boku – musi aktywnie wspierać biznes i odpowiadać na aktualne trendy. Ważne, żeby wykorzystując technologie, dostarczać wartość odpowiadającą na potrzeby klientów w zmieniającym się otoczeniu. Podstawa, to zapewnienie stałego sprawnego funkcjonowania, dostarczenie narzędzi i wiedzy do lepszego kontrolowania biznesu, wzrostu efektywności (w tym energetycznej) i obniżenia kosztów. To przewidywanie zdarzeń czy awarii, zanim wystąpią, tak by nie dać się im zaskoczyć. Cieszy nas fakt, że kolejna globalna firma – New Balance, dołącza do grona naszych klientów, tym samym dając wyraz, że dopasowane usługi Sescom najlepiej odpowiadają na potrzeby FM firmy.

Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.

W ramach zarządzania obsługą techniczną obiektów należących do New Balance Sescom został wykonawcą generalnym serwisu będzie w pełni koordynował projekt. Zajmie się konserwacją instalacji HVAC i elektrycznych, a także drzwi i rolet automatycznych. Do zadań firmy będzie również należało utrzymanie sprzętu przeciwpożarowego i usługi ogólnobudowlane – co za tym idzie zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa osób przebywających w sklepach New Balance.

Podejmując współpracę z klientem zawsze skupiamy się na jego indywidualnych potrzebach. Nasz system informatyczny SES Support pozwala na zarządzanie całym procesem – od przyjęcia zgłoszenia, przez planowanie i koordynowanie działań, komunikację, po raportowanie i analizę danych. Takie rozwiązanie wraz z wersją mobilną SES Mobile zastosujemy również we współpracy z New Balance. Pozwoli nam to na pełną kontrolę zgłaszanych prac oraz stały monitoring postępów ich realizacji.

Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.

Usługi wsparcia realizowane przez FM są niezbędne dla efektywnego prowadzenia działalności we wszystkich organizacjach, niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Sescom wg najnowszego raportu prezentowanego przez Polską Radę Facility Management* jest jednym z największych dostawców z rynku usług technicznego FM w Polsce. Jak czytamy w raporcie, całkowita wartość rynku usług FM w Polsce w 2019 r. została oszacowana na 117,5 mld PLN,w tym usługi zlecane na zewnątrz, to 48,2 mld PLN, co pokazuje skalę branży.

Jesteśmy przygotowani na wyzwania, z jakimi będą mierzyć się nasi klienci. Wspieramy Facility Management dostarczając usługi serwisu technicznego oraz nowatorskie rozwiązania technologiczne. Indywidualnie zaprojektowane rozwiązania zapewniają nie tylko obsługę obiektów jeśli chodzi sprawność techniczną, ale również zapewniamy wzrost efektywności energetycznej i optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych, w oparciu o loT, RFID, a w niedalekiej przyszłości o xG, czy AI i ML w procesie Data Driven.

Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.

*raport „Polski rynek usług FM”

Źródło: Sescom S.A.