Siedziba firmy Bayer jest przykładem kompleksowego podejścia do prowadzenia projektów dla sektora biurowego przez JLL i Tétris.
Międzynarodowa firma Bayer, działająca w obszarach ochrony zdrowia i produkcji żywności, zdecydowała się na zmodernizowanie swojej warszawskiej siedziby przy Al. Jerozolimskich. Decyzja podyktowana była potrzebą zwiększenia komfortu obecnych pracowników, jak i atrakcyjności biura dla nowych talentów – a wszystko zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Za kompleksowe przeprowadzenie procesu transformacji włączając w to wszelkie analizy, kontrolę nad budżetem, projekt architektoniczny i wykonanie odpowiadali konsultanci z firmy doradczej JLL oraz eksperci z Tétris specjalizujący się w realizacji przestrzeni komercyjnych w modelu Design and Build.
Firma Bayer zajmuje kompleks 3 budynków połączonych atrium o łącznej powierzchni 11000 mkw. Ostatni z nich został oddany do użytku w 2011 r. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno w modelach pracy, designie, technologiach, jak i przepisach m.in. tych przeciwpożarowych. Te argumenty były siłą napędową do wykreowania nowej przestrzeni dla pracowników. Zarówno na wczesnych etapach planowania, jak i w fazie realizacji modernizacji ważny był głos pracowników. Ich zdanie niejednokrotnie wpływało na kolejne modyfikacje projektowe, w efekcie czego przestrzeń została skrojona pod potrzeby zespołu.
mat.pras.