Z życia spółek

Smart Solutions: Dla pracownika premia to nie wszystko

wspolpraca
Co szósty pracownik nie czuje się doceniany przez pracodawcę – wynika z badania „Czy czujesz się doceniany” przygotowanego przez Nais, platformę do zarządzania benefitami i Enpulse, organizację badającą zaangażowanie pracowników.

Docenianie może przybierać wiele form, a jedną z nich, szczególnie cenioną przez pracowników, są benefity pracownicze oraz premie. Z okazji zbliżającego się 7 marca Dnia Doceniania Pracownika, eksperci Smart Solutions HR omawiają aktualne trendy w benefitach oraz podpowiadają, co tak naprawdę motywuje pracowników i jak odpowiednio okazać im uznanie – także tym z zagranicy.

Zrozumiany pracownik to zadowolony pracownik

Różnorodne, wspierające dobrostan, odpowiadające na podstawowe potrzeby i spersonalizowane – takie powinny być benefity pracownicze w 2025 roku według raportu „Benefit Trendbook 2025” opracowanego przez Pluxee Polska. Powoli zanika pojęcie „uniwersalnych benefitów” oferowanych każdemu pracownikowi, bez względu na wiek, płeć i sytuację rodzinną. Szala przechyla się na drugą stronę – 39% pracowników uważa, że benefity powinny być lepiej dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. 8 na 10 pracowników oczekuje, że benefity będą stanowić wsparcie budżetu domowego w obszarze codziennych wydatków. Mają pomagać w utrzymywaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, a także zaspokajać podstawowe potrzeby. Grażyna Pogan, Business Development Manager w Smart Solutions HR wskazuje, że na poziomie personalizacji oferty benefitowej, kluczowe jest zrozumienie pracownika i jego potrzeb.

Członkowie zespołu czerpią większą satysfakcję z pracy, gdy widzą, że ich potrzeby są zrozumiane. Bardzo ważne jest zapewnienie im komfortu oraz poczucia bezpieczeństwa w miejscu pracy. Elastyczne godziny pracy, dofinansowanie posiłków, możliwość pracy zdalnej, zapewnienie opieki psychoterapeutycznej czy dodatkowe dni wolne, na przykład z okazji urodzin – to małe rzeczy wywierające ogromny na wpływ na samopoczucie i zaangażowanie pracowników – wyjaśnia Pogan.

Personalizacja benefitów oznacza już nie tylko zaoferowanie pracownikom swobody w ich wyborze i korzystaniu, ale także tworzenie nowych, podążających za zmieniającymi się oczekiwaniami. W 2024 roku pojawiły się innowacyjne rozwiązania, jak opieka weterynaryjna dla zwierząt pracowników, urlop menstruacyjny czy usługi osobistego asystenta.

[fragment artykułu]

Źródło: Smart Solutions
materiał prasowy