Zatrudnienie w sektorze OZE do 2050 roku powinno wzrosnąć aż pięciokrotnie. Oznacza to, że aż 85% nowych pracowników znajdzie pracę w sektorze energetyki wiatrowej i fotowoltaiki. A na jakie stanowiska prowadzone są obecnie rekrutacje? Ile można zarobić, pracując w tej branży? I jakie kompetencje należy mieć? Odpowiadamy.
Spis treści:
Branża OZE – przyszłość
Na jakie zarobki mogą liczyć kandydaci?
Branża OZE – przyszłość
Skrót OZE oznacza odnawialne źródła energii, których wykorzystanie nie wiąże się z długotrwałym deficytem, ponieważ odnawiają się w krótkim odstępie czasu. Należą do nich m.in. energia słoneczna, energia pływów wodnych, energia wiatru, czy biomasa. Jak podaje Międzynarodowa Agencja Energetyki Odnawialnej w branży odnawialnych źródeł energii pracuje już na całym świecie ponad 9,8 mln ludzi. Do roku 2030 liczba ta ma wzrosnąć do 24 mln. Obecnie krajami zatrudniającymi najwięcej specjalistów z tego obszaru były Niemcy z liczbą ok. 334 tys. zatrudnionych oraz Francja (ok. 162 tys.). Polski rynek jednak także coraz silniej spogląda w kierunku OZE, a rozwijanie różnorodnych źródeł energii jest korzystne, a nawet uzasadnione z punktu widzenia polityki klimatyczno-energetycznej Unii Europejskiej.
(…) zatrudnienie w branży OZE znajdą zarówno pracownicy z wiedzą techniczną, osoby z doświadczeniem w sprzedaży, ale także z umiejętnościami dotyczącymi realizacji działań w obszarze postawienia i serwisowania sprzętu. – Obserwujemy duże zainteresowanie pracą w branży OZE. Jest to spowodowane faktem, iż praca w niej jest stabilna i bezpieczna, a właśnie tego poszukują obecnie Polacy – mówi Szymon Masło, prezes Neptun Energy.
Na jakie zarobki mogą liczyć kandydaci?
Monter instalacji elektrycznych może zarobić między ponad 8000 zł, doradca klienta powyżej 4000 zł, a sprzedawca nawet 20 000 zł. -Dużym zainteresowaniem cieszą się oferty pracy handlowca w branży OZE. Zarobki oscylować mogą nawet w okolicach 20 tysięcy miesięcznie. Od kandydata oczekiwana jest przede wszystkim komunikatywność i skrupulatność, ponieważ produkt jest na tyle interesujący, że klient często już przy pierwszej, odpowiednio poprowadzonej rozmowie jest w stanie podjąć decyzje o zakupie – podsumowuje Szymon Masło z Neptun Energy.
Źródło: Neptun Energy.