Instytut Millward Brown w lutym bieżącego roku, przeprowadził dla Polish National Sales Awards badanie z którego wynika, że sprzedawcy są świadomi faktu, że w Polsce mamy do czynienia z nieetycznymi praktykami sprzedażowymi. 84 proc. z nich uważa, że „Bardzo często sprzedawcy wskazują jedynie na zalety oferowanych produktów lub usług”, według 68 proc. „Często zdarza się, że sprzedawcy wykorzystują niewiedzę klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi”.
Pomimo tego nie zgadzają się aby potraktowanie tego typu praktyk uważać za normę. 76 proc. sprzedawców nie zgadza się ze zdaniem: „Pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub produkty jest obecnie nieopłacalna”.
Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards dodała, że „polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać się nie tylko wysokim poziomem merytorycznym, ale także budować relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, co oznacza konieczność etycznego postępowania. Wyniki badań pokazują ten trend rynkowy i jego zrozumienie ze strony sprzedawców”.