Z życia spółek

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspiera branżę e-commerce

analiza
Sztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce i pomaga sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży online? Oto pięć kluczowych technologii, które wskazali Eksperci z Grupy Shoper, jako kluczowe przy prowadzeniu biznesu online.

Z raportu „Sezon na sprzedaż” od Shopera wynika, że co piąty właściciel sklepu internetowego wkrótce planuje rozpocząć korzystanie z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w swoim biznesie. Przedsiębiorcy, którzy już korzystają z AI, najczęściej wykorzystują ją do tworzenia opisów produktów- za pomocą narzędzi takich jak ChatGPT, czy rozwiązań dedykowanych dla sprzedaży internetowej, jak Opisy AI od Apilo. To jednak dopiero początek możliwości, jakie sztuczna inteligencja oferuje branży e-commerce. Jakie jeszcze innowacje wprowadzają właściciele sklepów internetowych do swoich sklepów?

Tworzenie treści marketingowych

Sztuczna inteligencja umożliwia sprzedawcom internetowym wykorzystanie różnorodnych narzędzi do tworzenia treści wizualnych, dźwiękowych i tekstowych. Dzięki rozwiązaniom takim jak MidJourney, Suno, Claude czy ChatGPT można w krótkim czasie generować unikalne grafiki promocyjne, tworzyć posty do mediów społecznościowych czy projektować materiały audiowizualne na potrzeby kampanii reklamowych. Takie rozwiązania pozwalają sklepom internetowym efektywnie zarządzać czasem i zasobami, a także precyzyjnie dostosowywać treści do swojej grupy docelowej. Co ważne, tworzenie contentu przy użyciu AI, choć niezwykle pomocne, musi być zgodne z przepisami prawa autorskiego, co wymaga od firm weryfikacji praw do korzystania z wygenerowanych treści

Sztuczna inteligencja przy tworzeniu tzw. contentu (czyli publikowanych treści) to nie tylko oszczędność czasu, ale także dostęp do nieograniczonych możliwości kreatywnych. – mówi Katarzyna Michalczyk, Social Media Specialist w Shoperze. – Dzięki AI marki mogą eksperymentować z formą i przekazem, tworząc treści, które przyciągają uwagę, budują zaangażowanie i odpowiadają na potrzeby odbiorców. Warto jednak pamiętać, że konkurencja również może korzystać z tych narzędzi, dlatego nie należy ograniczać się do gotowych propozycji AI – warto je personalizować i dostosowywać do specyfiki własnej marki. – dodaje

Czy każdy sklep online może korzystać z AI?

Sztuczna inteligencja to technologia, która zmienia nie tylko sposób zarządzania sprzedażą, ale także podejście do strategii biznesowych. Rozwiązania AI, które jeszcze kilka lat temu były dostępne głównie dla największych graczy, teraz stają się standardem nawet dla mniejszych biznesów. Sprzedawcy, którzy zdecydują się na inwestycje w AI, zyskują przewagę konkurencyjną, a ich klienci – bardziej spersonalizowane, efektywne i przyjemne doświadczenia zakupowe.

– Dzięki AI sprzedawcy mogą szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku, testować innowacyjne rozwiązania i przewidywać zachowania klientów z większą precyzją. Właściciele sklepów internetowych powinni już teraz zacząć planować, jak wykorzystać te możliwości w swoich biznesach. – odpowiada Marcin Kowalik, Head of Value Added Services. – W Shoper zdajemy sobie sprawę z potrzeb rynku i konsumentów, dlatego stale aktualizujemy nasze aplikacje w Shoper AppStore, dodając rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. – dodaje.

Grupa Shoper dostarcza kompleksowe rozwiązania umożliwiające i wspierające sprzedaż w internecie w ramach czterech filarów tj.: sprzedaż wielokanałowa, logistyka, płatności oraz reklama internetowa.. W skład grupy wchodzą: Shoper – najchętniej wybierana platforma e-commerce do prowadzenia własnego sklepu internetowego w Polsce, na której działają znane marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz; Apilo – zaawansowane narzędzie do zarządzania sprzedażą wielokanałową; Sempire – specjalistyczna agencja SEO/SEM oraz centrum kompetencyjne w zakresie GEO i AI; a także Selium – zespół ekspertów wspierający klientów w rozwoju sprzedaży na platformach marketplace. Od lipca 2021 roku spółka Shoper jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: Grupa Shoper
[fragment artykułu]

materiał prasowy