Rośnie trend konsumencki, pokazujący, że doceniamy elastyczne i technologicznie dopracowane usługi. – Na rynku usług zdrowotnych sukcesywnie od lat widać, że wygrywają dopasowane do potrzeb pakiety usług, plany leczenia, elastyczność w podejściu, także rośnie potrzeba dbania o siebie dziś, a płacenia za te zabiegi później, co ma już swoją nazwę: Care Now, Pay Later – przekonuje Jakub Czarzasty, którego firma oferująca systemy płatności odroczonych zadebiutowała niedawno na giełdzie w Düsseldorfie.
Badania pokazują, że szczególnie młodzi konsumenci wymagają od brandów i usług znacznie więcej. Oczekują elastyczności, wygody technologicznej, chcą rozumieć wartości, które stoją za daną marką i interesują się wpływem firmy na środowisko.
I tak choćby z raportu „What Business Needs To Know About The Generation Changing Everything” opublikowanego przez TNM wynika jasno, że w budowaniu lojalności w przypadku młodych konsumentów kluczowe są nie tylko satysfakcjonujący program lojalnościowy, wartości ekologiczne czy jakość oferowanych produktów lub usług, ale także elastyczność.
– Technologia to dziś najlepsza droga do serc młodego pokolenia konsumentów, pacjentów, odbiorców korzystających z przeróżnych usług od stomatologii przez dietetykę, medycynę estetyczną po wizyty u weterynarza z psem czy kotem – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.
Trendy 2024
Jeśli coś mogę dostać wygodniej, to po co mam się męczyć? Ten rodzaj filozofii obowiązuje w każdej niemal branży usług. Czy i na ile inaczej jest na rynku usług zdrowotnych?
– Oczywiście zawsze ma znaczenie, czy mogę dostać jakąś usługę taniej oraz czy jest ona nam polecona. Ale widzimy także, że wygrywają pakiety usług, plany leczenia długoterminowego, pokazujące możliwości polepszenia nie tylko zdrowia, ale i samopoczucia w dłuższym rozłożonym w czasie procesie, wraz z opcją ułatwień finansowych. Bo nawet jeśli mamy pieniądze, to nie chcemy ich wydawać i łatwiej nierzadko skorzystać z płatności odroczonych czy w systemach ratalnych – wylicza Czarzasty.
Jak dodaje, to między innymi zdecydowało o tym, że taki potencjał widzą i doceniają inwestorzy. LM PAY pod koniec listopada 2023 roku zadebiutowało na giełdzie w Düsseldorfie. – To dla nas kolejny etap rozwoju, widzimy potencjał i planujemy eksport naszych usług w takich krajach jak Rumunia czy Bułgaria – zapowiada.
Jak podaje Statista, w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 10,4 proc. Z analiz Statisty wynika także, że co drugi Polak przynajmniej raz skorzystał z nierefundowanej usługi medycznej.
Na rynku polskim LM PAY SA jest liderem jeśli chodzi o finansowanie usług medycznych, oferując wygodne systemy ratalne oraz płatności odroczone w postaci: MediRat, MediPay oraz MediKod. Firma działa na rynku od 2010 roku i współpracuje z prawie 12 tys. klinik i gabinetów lekarskich w całej Polsce.
Autor: Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA.