Sprzedawców samochodów klasy premium czeka gorący okres. Zmiany w przepisach o PIT i CIT oznaczają, że leasing takich pojazdów stanie się od stycznia znacznie droższy.
Dealerzy samochodowi, a przede wszystkim firmy leasingowe, muszą zatem działać jeszcze aktywniej niż zwykle, by przed końcem roku przekonać klientów do swojej oferty – informują eksperci Sodexo.
Opłacalność leasingu samochodów premium już niebawem znacząco spadnie. Zmiany w przepisach podatkowych sprawiają, że od 1 stycznia przedsiębiorcy będą mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów maksymalnie 150 000 zł z tytułu kosztów leasingu, dzierżawy lub wynajmu pojazdów. W przypadku samochodów elektrycznych limit wyniesie 225 000 zł.
Przykładem rozwiązania wykorzystywanego przez branżę motoryzacyjną do budowania lojalności wśród partnerów biznesowych, w tym przypadków na linii firma leasingowa i salon samochodowy, są produkty i rozwiązania oferowane przez Sodexo Benefits and Rewards Services.
„Zarówno Karty i Kupony Premiowe cieszą się dużym zainteresowaniem w branży automotive, gdyż można je szybko wdrożyć i rozdysponować wśród partnerów biznesowych. Pozwalają działać szybko i efektywnie, a jednocześnie są jedną z najbardziej pożądanych form nagród czy gratyfikacji, ponieważ dają pełną swobodę wyboru nagrody obdarowanemu. Ten rodzaj premii pozwala skutecznie podnieść motywację parterów, przy minimalnym zaangażowaniu ze strony firmy leasingowej, co może okazać się kluczowe w kontekście zmiany przepisów. Z kolei w ramach organizowanych programów lojalnościowych ich uczestnicy, w zamian za osiąganie celów sprzedażowych, mogą wybierać spośród 2 tysięcy dostępnych nagród, takich jak np. e-vouchery czy nagrody rzeczowe. Szersza perspektywa i większe możliwości wyboru finalnej nagrody mają duże znaczenie przy projektach długookresowych” – tłumaczy Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services.
W odpowiedzi na zmiany w prawie Związek Dealerów Samochodów w Polsce przygotował poradniki poświęcone nowym zasadom leasingu.