We wnętrzu nieruchomości komercyjnej Designer Outlet Gdańsk powstał pierwszy w Polsce obraz z mchu.
Witająca klientów zielona instalacja o rozmiarach 7,5 m na 4 m, która jest połączeniem grafiki, rysunku i… stabilizowanego mchu powstała na ścianie w wejściu głównym do Designer Outlet Gdańsk. Od niedawna cieszy oko Klientów, ale w zamyśle zarządzających centrum ma nie tylko przypominać o wiośnie.
Jednolita grafika obrazowa inspirowana architekturą centrum składa się z kilkunastu elementów precyzyjnie połączonych ze sobą na ścianie. Głównym detalem, który nadaje instalacji nietypowego i nowatorskiego charakteru jest specjalny rodzaj wykorzystanego materiału. To mech stabilizowany czyli poddany naturalnej konserwacji pozbawionej sztucznych dodatków czy barwników, który utrzymuje swoje piękno nawet przez kilkanaście lat. Powstały w ten sposób obraz przedstawia budynki centrum Designer Outlet Gdańsk z charakterystyczną latarnią morską. Jak zapewniają twórcy – pracownia Atelier Mchu – to pierwszy taki „obraz” w Polsce.
– Stabilizowany mech – czyli zakonserwowany lub zaimpregnowany wykorzystywany jest we wnętrzarstwie już od dawna i jest lubianą ozdobą szczególnie w budynkach komercyjnych, gdzie ściany lub ich fragmenty pokryte są tym materiałem. W Designer Outlet Gdańsk podnieśliśmy poprzeczkę i postanowiliśmy stworzyć coś, czego jeszcze nie było – dużych rozmiarów obraz – mówi pomysłodawczyni projektu Dominika Cempel z Atelier Mchu.
Zamysł się powiódł i klienci wchodzący do budynku mogą podziwiać zieloną grafikę przedstawiającą architekturę centrum. Taka zielona ściana jest nie tylko niepowtarzalną ozdobą, ale pozwala pomyśleć o wyczekiwanej wiośnie.
Należy jednak pamiętać, że delikatność i specyfika materiału wymagają ostrożności ze strony klientów, którzy chcą bliżej przyjrzeć się roślinom. Żywotność powstałej pracy szacowana jest przez jest twórców na kilkanaście lat, a mech znajdujący się w tej przeszklonej przestrzeni będzie delikatnie zmieniał barwy w zależności od pory roku i dostępności światła słonecznego. Więc w każdym sezonie będzie nieco inny, a przez to jeszcze bardziej ciekawy.
– Bardzo chcielibyśmy, aby ta unikatowa, naturalna aranżacja nie tylko dostarczała miłych doznań wizualnych, ale też stała się swego rodzaju przypomnieniem dla naszych Klientów, że przyjeżdżając do Designer Outlet Gdańsk, wybierają miejsce, które może zachwycić jedyną w swoim rodzaju architekturą i atmosferą. Chcemy, by nasi goście czerpali przyjemność nie tylko ze zrobionych u nas zakupów, ale również z faktu, że znajdują się w pięknie zaaranżowanym miejscu z tak zaskakującymi, ciekawymi zakątkami zapewniającymi wrażenia estetyczne – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Źródło: Designer Outlet Gdańsk.