W 2019 roku powierzchnia najmu na rynku nowoczesnego handlu w Polsce przyrosła o 410 tys. m kw. przekraczając na koniec grudnia pułap 15 mln m kw. Wielkość nowej podaży z roku na rok jest coraz bardziej ograniczona, a rozwój sektora jest stymulowany przez zmiany zachodzące w istniejących obiektach, zwłaszcza tych starszej generacji. Przebudowy i rozbudowy, wprowadzanie nowych najemców, poszerzanie oferty o elementy gastronomiczne i rozrywkowe to trendy, które będą dominowały w segmencie handlu stacjonarnego w ciągu najbliższych lat – podkreślają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland.
„Sklepy dyskontowe wygrywają nie tylko ceną oferowanych produktów, ale również przekrojową ofertą skierowaną dla całej rodziny. Ich niesłabnąca popularność jasno wskazuje, że klienci oczekują coraz łatwiejszej dostępności towarów dyskontowych, nie tylko w obrębie parków handlowych czy ulic miast, ale również w centrach handlowych. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, sieci dyskontowe dostosowują się do wymagań galerii, co z kolei często wpływa na podnoszenie standardu samych sklepów” – powiedziała Anna Pływacz, Associate Director, Retail Leasing, BNP Paribas Real Estate Poland.
” Ponad 60% obecnie budowanej powierzchni zostanie dostarczone w miastach o liczbie mieszkańców nieprzekraczającej 100 tys. Wysokie wskaźniki nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w większych miastach motywują deweloperów do poszukiwania nowych możliwości rozwoju i realizacji swoich projektów w małych miastach. Sprzyja temu popyt najemców, którzy widzą rosnącą siłę nabywczą polskich konsumentów i decydują się zaistnieć na coraz mniejszych rynkach. Trend ten wyznaczy kierunki rozwoju handlu w Polsce przez co najmniej kilka kolejnych lat” – powiedziała Patrycja Dzikowska, Dyrektor Działu Analiz i Badań Rynkowych, BNP Paribas Real Estate Poland.