Zastanawiając się nad zmianą wnętrz, coraz chętniej szukamy pomysłów na Instagramie. To miejsce, w którym mamy możliwość natychmiastowego zanurzenia się w tysiącach inspiracji, których przybywa z każdą kolejną sekundą. Jak odnaleźć się w gąszczu trendów? Jakie przestrzenie cieszą się największą popularnością?
Profil na Instagramie to wizytówka pracowni architektonicznych, pozwalająca dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zaprezentować projekty zarówno na etapie koncepcyjnym, jak i ich finalne wersje.
Jakie wnętrza najbardziej lubią Polacy? Zapytaliśmy o to architekt Annę Koszelę, która od 18 lat prowadzi Autorską Pracownię Architektury Wnętrz. Jej instagramowy profil cieszy się dużym zainteresowaniem i zrzesza ponad 12-tysięczną społeczność fanów.
Minimalizm jest passe!
Surowe, skandynawskie wnętrza powoli ustępują miejsca nasyconym przestrzeniom, tętniącym wzorami, barwami. Chętnie otaczamy się sztuką – grafiki, plakaty i fotografie coraz częściej zdobią ściany naszych mieszkań.
-Cieszy mnie to, że bardziej świadomie wybieramy detale i design, którym się otaczamy. Na moim profilu często dostaję zapytania o konkretne meble czy inne elementy wyposażenia. Najbardziej podoba się włoska klasyka, którą sama bardzo cenię. Nie projektuję z myślą o konkretnych trendach, nie myślę o tym, czy spodobają się moim obserwującym, a jednak zwykle odbiór jest pozytywny, co jest bardzo motywujące – wyjaśnia Anna Koszela.
Moda przemija, styl pozostaje…
… te słowa Coco Chanel są jak najbardziej aktualne – nie tylko w świecie mody, ale również wnętrz. Jaki jest klucz do przetrwania próby czasu według Anny Koszeli?
– Popularność moich projektów sprzed lat to dowód na to, że klasyczne wzornictwo wysokiej jakości wraz z upływem czasu nabiera patyny, wręcz zyskuje na wartości. Warto więc inwestować w ikony designu, bo dodają wnętrzom szlachetności i są ozdobą na lata. Poza tym, uważam, że wnętrze powinno przede wszystkim być prawdziwe, odzwierciedlać upodobania właścicieli, jego styl życia, ale także być wpisane w kontekst architektoniczny i historyczny miejsca, w którym się znajduje. Wchodzić w dialog z otoczeniem. Wtedy, niezależnie od upływu czasu, będzie przykuwać uwagę – zauważa architekta.
mat.pras.