Informacje dnia

Workplace Strategy – coś więcej niż moda

Worksplace_meeting

Jak tworzenie biura uczynić częścią strategii firmy, tak aby przestrzeń wspierała rozwój organizacji i tych, którzy je tworzą? Na to pytanie odpowiadają Karolina Dudek z Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate oraz Szymon Boniecki i Bartosz Rega z firmy Monterail w raporcie rynkowym, który ukaże się we wrześniu.

Workplace strategy” to ostatnio modne pojęcie, które pojawia się w wielu artykułach. Coraz więcej firm wprowadza usługi z zakresu strategii środowiska pracy do swojej oferty. To nie przypadek, że ma to miejsce akurat teraz.

Wszyscy zastanawiają się nad biurami przyszłości, a przyszłość już nadeszła. W ciągu kilku ostatnich lat bardzo zmieniło się to, jak pracują Polacy. W jednych branżach widać to bardziej, w innych mniej. Ale we wszystkich biurach zbyt wiele się dzieje i coraz trudniej nad wszystkim zapanować, a ludzie się w nich męczą.
Praca w skupieniu nad raportem, krótkie zebranie działu, by zaktualizować plan realizacji projektu, wideokonferencja z klientem, nieformalne spotkanie przy kawie zespołu roboczego, który skupia osoby z różnych działów. Nagły wzrost zatrudnienia w dziale X w związku z pozyskaniem nowego klienta, połączenie działów Y i Z, by osiągnąć synergię współpracy, i rozpoczęcie projektu, w który zaangażowanych jest kilka działów i zewnętrzni konsultanci. Wszystko to dzieje się w jednym biurze: miejscu pracy i spotkań biznesowych.

„Tę różnorodność aktywności tworzą zarówno osoby pracujące w danej organizacji, jak i osoby z spoza niej: biura oplatają niewidzialne, międzyorganizacyjne sieci działań. Ludzie wnoszą do organizacji nie tylko ruch, lecz także rzeczy, zarówno te, które umożliwiają im wykonywanie zadań, jak i te, które pomagają im zakorzenić się społecznie w miejscu pracy” – powiedziała Karolina Dudek, Workpace Strategy Manager, Dział Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na zróżnicowanie rytmu pracy jest popularne obecnie podejście projektowe (Scrum, Agile), które wymaga zarówno współpracy rożnych działów, jak i spotkań z dostawcami usług. Na potrzeby wynikające z nowych stylów pracy trzeba odpowiadać w umiejętny sposób, tak aby środowisko pracy było przyjazne i funkcjonalne. By sprzyjało wymienianiu się wiedzą i powstawaniu dobrych pomysłów.