Aż 62% przedstawicieli pokolenia Z sprawdza inne opcje, nawet jeśli mają już swoją ulubioną markę, z której korzystają – wynika z najnowszego raportu TNM „What Business Needs To Know About The Generation Changing Everything”. Młodzi nie są przywiązani do brandów ani do zaufanych lekarzy. – Kiedyś do klinik przyciągał lekarz, do którego miało się zaufanie. Dziś widzimy, że pokolenie Z jest przede wszystkim lojalne wobec własnej wygody, a technologia jest jej niezbędnym elementem. Widać to także na rynku usług zdrowotnych – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A.
Z raportu 2023 opublikowanego przez TNM wynika jasno, że w budowaniu lojalności w przypadku młodych konsumentów kluczowe są nie tylko satysfakcjonujący program lojalnościowy, wartości ekologiczne czy jakość oferowanych produktów lub usług, ale także elastyczność
– Biorąc pod uwagę nowe nawyki, najważniejsze staje się pytanie: czy możesz zaoferować swoim klientom z pokolenia Z produkt, usługę lub doświadczenie, którego nie dostaną od konkurencji; coś, czym mogą się pochwalić znajomym? W przypadku finansowania usług medycznych innowacyjne formy płatności – wygodne i bezpieczne, przeprowadzone w transparentnym procesie szybkiej decyzji – stają się takim game changerem. Raport TNM to potwierdza. Aż 30% ankietowanych z pokolenie Z wskazuje, że wróciłoby do marki, jeśli ta zaoferowałaby np. nowy rodzaj usługi – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A., firmy będącej liderem na rynku finansowania usług medycznych.
– Od lat oferujemy klientom klinik wygodne systemy ratalne i płatności odroczone, widzimy, że poza wzrostem świadomości, podnoszeniem komfortu korzystania z takich usług, kluczowe staje się edukowanie klinik stomatologicznych, medycyny estetycznej i czy gabinetów lekarskich. Chodzi o to, żeby lekarze – prowadzący przecież regularny biznes – zrozumieli, że w zakres obsługi pacjenta wchodzi także oferowanie mu nowoczesnych rozwiązań związanych z płatnościami – przekonuje Czarzasty.
Zwłaszcza że popularność płatności odroczonych rośnie. Jak wynika z raportu AT Kearney, w zeszłym roku płatnościami odroczonymi BNPL (Buy Now, Pay Later – kupuj teraz, płać później) zostały sfinansowane transakcje o wartości 214 mld dolarów, co oznacza podwojenie wartości w porównaniu z 2020 rokiem. To samo widać na rynku usług zdrowotnych, gdzie trend ten już zyskał swoją nazwę Care Now, Pay Later (opieka teraz, płatność później).
Z danych LM PAY S.A., lidera finansowania usług zdrowotnych, wynika, że ratalne płatności oraz płatności odroczone znacząco zwiększają swój udział w stomatologii, medycynie estetycznej, ale także klinikach dietetycznych czy – ostatnio coraz częściej – także weterynaryjnych.
Taki rodzaj finansowania polega na tym, że decydujesz się na zabieg czy usługę, podajesz kilka danych, a płacisz dopiero za miesiąc albo w postaci wygodnych dla pacjentów rat.
– Technologia to dziś najlepsza droga do serc młodego pokolenia konsumentów, pacjentów, odbiorców korzystających z przeróżnych usług od stomatologii przez dietetykę, medycynę estetyczną po wizyty u weterynarza z psem czy kotem. Widzimy, że to klienci klinik coraz częściej pytają o płatności odroczone czy systemy ratalne i często to dopiero jest impuls dla klinik. Na świecie to przede wszystkim właściciele klinik zgłaszają się po nowe wygodne formy płatności, szukając sposobów, żeby poprawiać obsługę pacjenta –wskazuje ekspert.
– Najważniejsze jednak, że oferowanie swoim klientom płatności odroczonych albo systemów ratalnych zwiększa liczbę pacjentów i wykonywanych usług o 30–40% – podkreśla Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A.
Jak dodaje, to jeszcze mało popularny pogląd na rynku usług zdrowotnych, ale kliniki i gabinety lekarskie muszą myśleć o takim budowaniu marki, które uwzględnia także zmieniające się pragnienia odbiorców, gdzie oczywiście jakość usług i wysoki poziom obsługi pacjentów staje się podstawą.
– Wiemy, że płatności odroczone działają jak magnes. Potwierdzają to raporty bankowe i fintechów. Wskazują przy tym, że klient, który skorzystał z odroczonej płatności zaczyna częściej zaglądać do aplikacji bankowej, sprawdzając swoje opcje. A więc jeśli coś zadziałało raz, idziemy po więcej – podsumowuje Czarzasty.
Źródło: CEO LM PAY S.A.