Atrium European Real Estate Limited (dalej ,,Spółka”i wraz z podmiotami zależnymi „Grupa”) ogłosiły dziś wyniki za drugi kwartał i półrocze kończące się 30 czerwca 2016 r. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane z polskiego portfela Atrium.
- Wartość rynkowa 21 nieruchomości komercyjnych Atrium w Polsce wynosi 1,5 mld euro. Obecnie stanowi to 58,2% wartego łącznie 2,6 mld euro portfela nieruchomości komercyjnych, w skład którego wchodzą 62 obiekty w Europie Środkowo-Wschodniej. Obiekty w Polsce pozostają najlepiej wycenianymi w ramach Grupy.
- Dochód brutto z najmu (GRI) oraz dochód netto z najmu (NRI) polskiego portfela Atrium, wyłączając centrum handlowe Atrium Copernicus w Toruniu (po ukończeniu rozbudowy
w marcu 2015 r.), utrzymywał się w wartościach porównywalnych na stałym poziomie – odpowiednio 47,6 mln euro i 48,0 mln euro. - W marcu 2016 roku Atrium otworzyło w centrum handlowym Atrium Promenada
w Warszawie jeden z największych sklepów H&M w Polsce. Nowy flagowy sklep zajmuje
2 670 m², a jego otwarcie stanowiło zwieńczenie pomyślnego zakończenia pierwszego etapu rozbudowy, podczas którego utworzono skrzydło o powierzchni 3 400 m² oraz przebudowano główny korytarz centrum. W dniu 17 maja 2016 roku Zarząd zatwierdził drugi etap rozbudowy i przebudowy, którego koszt szacuje się na 51 mln euro. - W kwietniu 2016 roku rozpoczęto również prace nad pierwszym etapem rozbudowy naszego centrum handlowego Atrium Targówek w Warszawie. Etap ten poprzedza główną część rozbudowy i obejmuje wykup potrzebnych gruntów, koncepcję projektu i budowę dodatkowego parkingu.
- Wskaźnik obłożenia EPRA we wszystkich 21 użytkowanych inwestycjach utrzymał się
na stałym poziomie 95,8% (31 marca 2016 r. wynosił 96,2%). - W czerwcu 2016 roku Grupa sfinalizowała sprzedaż portfela trzech mniejszych nieruchomości w Polsce, których całkowita powierzchnia najmu wynosiła około 15 700 m². Nabywcą nieruchomości o przybliżonej wartości 17,5 mln euro została spółka Pergranso Sp. z o.o.
Josip Kardun, Prezes Zarządu Grupy, komentuje wyniki:
,,W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy strategię zmiany pozycjonowania portfela, a nasze postępy w tej dziedzinie znajdują odzwierciedlenie w pozytywnych wynikach dla całego portfela, z wyłączeniem Rosji. W warunkach perspektywy wzrostu gospodarczego, wysokiego poziomu wydatków konsumpcyjnych oraz popytu ze strony inwestorów na naszych głównych rynkach, będziemy kontynuować selektywną sprzedaż nieruchomości oraz nabywać obiekty zwiększające wartość portfela. Skoncentrujemy się również na modernizacji nieruchomości znajdujących się obecnie w naszym portfelu. Jesteśmy przekonani, iż wartość i wyniki długookresowe niektórych z naszych centrów handlowych ulegną dalszej poprawie dzięki znacznym inwestycjom i podniesieniu ich standardu”.