W ostatnim kwartale 2021 r. Grupa Agora intensywnie odbudowywała wyniki swoich biznesów.
- 2021 był kolejnym rokiem bezprecedensowych wyzwań. Dzięki elastyczności i zaangażowaniu naszego zespołu systematycznie odbudowywaliśmy wyniki finansowe Grupy Agora, które w 4. kwartale były zbliżone do tych sprzed wybuchu pandemii. Pomimo radykalnego ograniczenia inwestycji rozwijaliśmy też kluczowe dla nas projekty cyfrowe – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
Całkowite przychody Grupy Agora wzrosły w 4. kwartale 2021 r. aż o blisko 57,0% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2020 r. i stanowiły 351,7 mln zł.
Dzięki wzrostowi we wszystkich segmentach operacyjnych zwiększyły się przychody Grupy Agora ze sprzedaży usług reklamowych – o niemal 16,0% do 174,9 mln zł.
Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw zwiększyła się o ponad 9,0% r/r, przede wszystkim z uwagi na wyższe wpływy ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz dostępu do cyfrowych treści Wyborcza.pl, które kompensowały spadki ze sprzedaży wydań papierowych dziennika.
Zysk netto Grupy Agora w 4. kwartale 2021 r. sięgnął 24,2 mln zł4.
Na podstawie dostępnych danych rynkowych Agora szacuje, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2022 r. zwiększy się w porównaniu z 2021 r. o około 4,5%-6,5%.
Źródło danych: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF za 2021 r.