Według raportu Savills, całkowita wartość wolumenu transakcji inwestycyjnych w Europie w sektorze nieruchomości handlowych odnotowana w pierwszym kwartale 2013 roku wzrosła o jedną czwartą do poziomu 4,7 mld EUR w porównaniu z tym samym kwartałem w 2013 roku, z czego w Wielkiej Brytanii (wzrost o 37%), Niemczech (wzrost o 40%) i Francji (wzrost o 11%) odnotowano największą aktywność.
Rosnące zapotrzebowanie na obiekty przy głównych ulicach handlowych znajduje również odzwierciedlenie w wysokim wzroście czynszów. Czynsze za najlepsze lokalizacje przy głównych ulicach handlowych w Londynie i Wiedniu wzrastały przeciętnie o ponad 12% rocznie, w przeciągu ostatnich pięciu lat, co jednak nie jest trendem w całej Europie. Czynsze w Dublinie i Atenach spadły w tym okresie o 11%.
W porównaniu z resztą Europy, zainteresowanie inwestorów obiektami handlowymi przy głównych ulicach handlowych w naszym kraju jest znikome i wiąże się z brakiem dostępności tego typu produktów inwestycyjnych. W przyszłości, to może ulec zmianie. Jak mówi Renata Kusznierska, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Savills Polska: „Także w Polsce obserwujemy wzrost zainteresowania najemców ulicami handlowymi. W szczególności dotyczy to marek luksusowych, jak Luis Vuitton, który w tym miesiącu otworzył salon w domu mody vitkAc. Ulice handlowe w Polsce od kilku lat się rozwijają, co przede wszystkim można zaobserwować w Warszawie. Remont dróg i kamienic, wylegające na ulice nowe lokale gastronomiczne, wpływają na polepszenie wizerunku tych miejsc, powrót spacerowiczów, a co za tym idzie, na wzrost atrakcyjności ulic handlowych dla marek modowych. W ostatnich latach bardzo zyskały na atrakcyjności Trakt Królewski, okolice Placu Trzech Krzyży oraz ulicy Mokotowskiej w Warszawie”.