Zainwestuj w nieruchomość, zanim wystawisz ją na sprzedaż – to Ci się opłaci. Szybka sprzedaż niedoinwestowanej nieruchomości może się bowiem przełożyć na niższą cenę transakcyjną. Może być również trudniej znaleźć kupca, który złoży ofertę nabycia nieruchomości. Jak wiadomo, każdy sprzedający chce, by była ona maksymalnie wysoka, jaka tylko jest możliwa do osiągnięcia. Aby uzyskać oczekiwaną kwotę transakcyjną, musi przed wystawieniem nieruchomości na sprzedaż najpierw ją doinwestować.
Spis treści:
Zwiększenie atrakcyjności nieruchomości popularnym sposobem na przyciągnięcie kupujących
Zainwestuj w nieruchomość, zyskaj z nawiązką przy umowie końcowej
Czasami wystarczy niewielki nakład finansowy
Home staging przychodzi z pomocą
Nie tylko mieszkaniówka korzysta z home stagingu
Samodzielnie, lub przy wsparciu profesjonalisty
Sprzedaż przez profesjonalne biuro nieruchomości szansą na lepszą sprzedaż
Zwiększenie atrakcyjności nieruchomości popularnym sposobem na przyciągnięcie kupujących
Nie jest odkryciem, że zwiększenie atrakcyjności danej nieruchomości przyciąga do niej większą ilość osób zainteresowanych jej nabyciem. Popularne jest powiedzenie, że „kupujemy oczami”. Oznacza ono dokładnie tyle, że w pierwszej kolejności naszą uwagę przyciągają rzeczy, które są dla nas wizualnie atrakcyjne. Osoby przeglądające strony internetowe w poszukiwaniu idealnej nieruchomości, z pewnością od razu zwrócą uwagę na tę, która posiada estetyczne zdjęcie główne. Jednak aby zdjęcie było interesujące, sama nieruchomość musi prezentować się okazale. Należy więc dołożyć starań, aby wyróżniła się ona spośród wszystkich innych dostępnych na rynku w tym segmencie.
Zainwestuj w nieruchomość, zyskaj z nawiązką przy umowie końcowej
Doinwestowanie nieruchomości jest jednym ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie większej ilość potencjalnych kupujących. Jeszcze kilkanaście lat temu właściciele nieruchomości nie byli zbyt chętni, aby przy sprzedaży nieruchomości dokładać do niej środki finansowe. Niemniej efekty takich działań okazały się na tyle zachęcające, że obecnie jest to niemal regułą (przynajmniej w przypadku ofert, które są prowadzone przez profesjonalne biura nieruchomości). Wyłożenie z portfela dodatkowej kwoty na lifting nieruchomości, może zwrócić się jej właścicielowi z nawiązką.
Mało atrakcyjne nieruchomości nie zachęcają potencjalnych nabywców do składania ofert zakupu. Tymczasem odpowiednie wyeksponowanie zalet nieruchomości sprawia, że osoby zainteresowane jej nabyciem mogą dostrzec jej ogromny potencjał. W efekcie nieruchomość taka może liczyć na dużo większe zainteresowanie. To z kolei może przełożyć się na uzyskanie dużo bardziej zadowalającej ceny sprzedaży, zwłaszcza w sytuacji, kiedy właściciel otrzymuje kilka ofert zakupu.
Czasami wystarczy niewielki nakład finansowy
Myśląc o doinwestowywaniu nieruchomości, niektórzy mogą przestraszyć się związanych z takim działaniem wysokich, dodatkowych kosztów. Tymczasem niekiedy wystarczy nawet niewielki wkład finansowy, dla uzyskania ogromnej poprawy wizualnej. Można to dostrzec zwłaszcza w przypadku nieruchomości z segmentu mieszkaniowego. Niekiedy wystarczy odmalowanie ścian na neutralny kolor, wymiana firan czy dokupienie ozdobnego obrazu, aby wnętrze mieszkania nabrało zupełnie innego, bardziej atrakcyjnego z punktu widzenia kupujących klimatu.
Home staging przychodzi z pomocą
Metoda, której zadaniem jest poprawa wyglądu (a co za tym idzie – atrakcyjności) nieruchomości, nosi nazwę home staging. Metoda ta odnosi się do zastosowania kilku prostych zasad, które mają na celu przyciągnięcie do nieruchomości większej ilości potencjalnych kupujących. Równocześnie w efekcie zastosowania zasad home stagingu, właściciel nieruchomości a możliwość uzyskania wyższej ceny sprzedaży. Podjęcie się doinwestowania nieruchomości wydaje się więc być jak najbardziej rozsądnym rozwiązaniem.
W home stagingu chodzi o maksymalne uwypuklenie zalet nieruchomości, która ma zostać sprzedana. Ważne jest przy tym, aby potencjalni kupujący mogli utożsamić się z nieruchomością. W praktyce częstym błędem popełnianym przez sprzedających było pozostawianie w sprzedawanych mieszkaniu prywatnych ozdób, zdjęć i pamiątek. Jedna z podstawowych zasad home stagingu mówi, że wnętrze mieszkania powinno mieć neutralny charakter, aby potencjalni kupujący mogli się z nim utożsamić. Ponadto neutralne kolorystycznie i designersko wnętrza przypadają do gustu większej liczbie osób, w efekcie czego jej właściciel może liczyć na szybsze znalezienie nabywcy.
Nie tylko mieszkaniówka korzysta z home stagingu
Home staging jest z powodzeniem stosowany nie tylko w sektorze mieszkaniowym. Również w biurowcach, hotelach itp. krótko mówiąc – wszystkich nieruchomościach, które mają zostać wystawione na sprzedaż – home staging sprawdza się dobrze.
Niekiedy starczą kosmetyczne zmiany, innym razem właściciel nieruchomości musi liczyć się z koniecznością przeznaczenia na doinwestowanie nieruchomości większej kwoty. Wszystkie działania są jednak podejmowane w celu osiągnięcia założonego celu. Czasem będzie to sprzedaż przedmiotowej nieruchomości po wyższej cenie rynkowej. Innym razem będzie chodziło o sprzedaż w krótszym czasie. Z kolei niekiedy sprzedający będzie chciał osiągnąć oba te cele.
Samodzielnie, lub przy wsparciu profesjonalisty
Nie wszyscy właściciele nieruchomości potrafią samodzielnie wcielić w życie zasady home stagingu. Są też tacy, którzy zwyczajnie nie chcą się tym zajmować i wolą powierzyć to zadanie profesjonaliście. Na rynku działają firmy, które świadczą usługi aranżacji powierzchni nieruchomości, które są przeznaczone do sprzedaży. Pracownicy tych firm re-aranżują wnętrza w taki sposób, aby przypadły one do gustu jak największej liczbie potencjalnych nabywców. Starają się przy tym wyeksponować najlepsze cechy nieruchomości. Może to być uwydatnienie kominka w salonie, skierowanie spojrzeń osób odwiedzających na przestronny balkon, ujęcie dużej i otwartej przestrzeni w salonie itp. Sposób aranżacji jest zależny od tego, jaki efekt chciałby uzyskać właściciel nieruchomości.
Sprzedaż przez profesjonalne biuro nieruchomości szansą na lepszą sprzedaż
Sprzedaż nieruchomości przy wsparciu profesjonalnego doradcy ds. nieruchomości jest bardziej bezpieczną metodą sprzedaży. Pośrednik może ponadto pomóc właścicielowi nieruchomości w uzyskaniu wyższej ceny transakcyjnej, a także uzyskaniu krótszego czasu sprzedaży nieruchomości. Należy również dodać, że doradca ds. nieruchomości nie tylko zajmie się wyeksponowaniem oferty sprzedaży w swoim biurze i na portalach ogłoszeniowych, ale wykona również niezbędne działania w sposób profesjonalny. Chodzi głównie o szczegółowy i zachęcający opis nieruchomości, która jest przeznaczona do sprzedaży. Doradca ds. nieruchomości zajmie się również wykonaniem profesjonalnych zdjęć nieruchomości. Zadaniem pośrednika jest obsługa obu stron transakcji na najwyższym poziomie.
Doinwestowanie nieruchomości wiąże się w koniecznością poświęcenia nie tylko dodatkowych środków finansowych, ale również czasu. Przygotowanie projektu zmian, prace remontowe a także zakup niezbędnych akcesoriów czy wyposażenia, pochłaniają obie te rzeczy.
O ile jednak rzeczywiście właściciel nieruchomości musi liczyć się z poświęceniem pieniędzy i czasu, o tyle szybko może być zadowolony z podjęcia tej decyzji.
Redakcja
Komercja24.pl