Zarządca centrów handlowych w Polsce EPP wprowadza szereg rozwiązań mających na celu oszczędzanie energii.
EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce. Firma wprowadziła w swoich obiektach szereg rozwiązań mających na celu oszczędzanie energii. To odpowiedź firmy na sytuację na rynku energii, ogólnoświatowy apel o jej oszczędzanie oraz rosnące koszty mediów. Jest to także ważny krok w realizacji zobowiązania EPP, podjętego w ramach strategii ESG, czyli znaczącego zredukowania emisyjności obiektów, którymi firma zarządza. Dzięki już wdrożonym rozwiązaniom oszczędności w zużyciu energii w częściach wspólnych centrów handlowych EPP sięgają 15% w porównaniu do 2019 roku.
– Wdrażając naszą strategię ESG jesienią zeszłego roku, dołączyliśmy do grona firm, które chcą odpowiedzialnie korzystać z zasobów Ziemi oraz aktywnie promować takie podejście. Kluczowym elementem tych działań jest zmniejszanie energochłonności naszych obiektów, a co za tym idzie ich emisyjności. Energooszczędne rozwiązania wprowadzamy w całym portfelu naszych nieruchomości, a do przemyślanych oszczędności zachęcamy też naszych pracowników i najemców. Podjęte działania nie mają wpływu na komfort robienia zakupów oraz pracy w naszych centrach i biurowcach, a pozwalają odpowiedzialnie korzystać z energii. Jest to niezmiernie ważne, zwłaszcza teraz, gdy mogą wystąpić problemy z jej dostępnością – wszyscy powinniśmy dbać, aby jej nie zabrakło – mówi Rafał Kwiatkowski, wiceprezes ds. operacyjnych EPP.