Podczas konferencji „Sustainable Brands Paris”, Virginie Helias, Wiceprezes ds. Zrównoważonego Rozwoju w Procter & Gamble, ogłosiła, że Ariel, Lenor i inne marki P&G Fabric Care w Europie planują do 2025 roku zmniejszyć użycie plastiku w swoich opakowaniach o 30%. Jest to istotny krok w kierunku realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030” dla marki Ariel.
Strategia opiera się zarówno na jeszcze lepszej skuteczności działania produktów, jaki i zmniejszeniu zużycia zasobów o 50% do 2030 r., w tym także zastosowania pierwotnego tworzywa sztucznego (niepochodzącego z odzysku).
Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G: „Nasze marki m.in. Ariel, Lenor są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć o 50% stosowanie pierwotnego tworzywa sztucznego w naszych opakowaniach. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji”.
P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100% nadawały się do recyklingu.