Informacje dnia

Firma Shoper podsumowuje styczniowe zakupy online

fabian-blank-78637-unsplash
Firma Shoper podsumowuje styczniowe zakupy online.

Od e-booków, po sprzęt sportowy. Styczeń to czas, gdy noworoczne postanowienia zamieniają się w konkretne decyzje zakupowe. Shoper sprawdził, co i dlaczego najczęściej trafiało do internetowych koszyków w styczniu 2025 roku. Czy zakupy na początku roku zapowiadają trwałe zmiany w nawykach i stylu życia?

Początek roku sprzyja wprowadzaniu nowych nawyków, takich jak regularne czytanie, zdobywanie wiedzy czy doskonalenie umiejętności, co znajduje odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych Polaków. W styczniu znacząco wzrosło zainteresowanie e-bookami (książkami elektronicznymi) – zwłaszcza publikacjami o sztucznej inteligencji, zdrowym odżywianiu i gotowaniu. Wybrane księgarnie internetowe na platformie Shoper zanotowały wzrost sprzedaży e-booków nawet o 379% w porównaniu do listopada w 2024 roku – miesiąca tradycyjnie uznawanego za szczyt sezonu zakupowego. Cała branża e-booków również odnotowała znaczący wzrost – aż o 101% w porównaniu do stycznia ubiegłego roku.

– Niektóre sklepy zwiększają sprzedaż konkretnych produktów poprzez organizację tak zwanych dropów, czyli limitowanej, czasowej lub ilościowej premierze produktów. Jest to popularny sposób na sprzedaż między innymi książek elektronicznych. Niektóre sklepy z e-bookami na Shoper, organizując tzw. dropy, osiągnęły w styczniu obroty rzędu nawet kilkuset tysięcy złotych- w ciągu tylko kilku dni. – komentuje Sandra Olszewska, Head of Customer Experience w Shoperze. – Taka forma sprzedaży może prowadzić do rekordowych wyników, nawet w mniejszych sklepach internetowych – dodaje.

[fragment artykułu]

Źródło: Shoper
materiał prasowy