Zdrowie to jeden z priorytetów, na który w 2025 roku postawiło wielu Polaków. Choć większość z nas ogranicza wydatki, aż 14% badanych zamierza zwiększyć inwestycje w tę sferę1. Chcemy żyć bardziej aktywnie, zrzucić zbędne kilogramy, zatroszczyć się o swoje samopoczucie i zrobić potrzebne badania profilaktyczne2. Pacjenci oczekują jednak, że specjaliści, z których pomocy będą korzystać, oraz placówki medyczne wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom i zmieniającym się potrzebom. Na jakie czynniki zwracają uwagę, wybierając usługi z branży medycznej?
Pacjenci nie mają dziś czasu, by czekać na połączenie telefoniczne z recepcją, wypełniać stosy dokumentów w okienku czy stać w niekończącej się kolejce. Zależy im na sprawnym zaplanowaniu wizyty u stomatologa, rzetelnym badaniu okulistycznym, bezbolesnym usuwaniu blizn za pomocą lasera oraz szybkim dostępie do wyników morfologii, które można sprawdzić na własnym telefonie. Liczy się również czynnik ludzki – przygotowanie oraz podejście do pacjenta ze strony specjalistów oraz obsługi placówki. To jednak nie wszystko.
Szybkie, proste i wygodne transakcje
Możliwość płacenia kartą w gabinecie, salonie lub klinice to już standard. Pacjenci korzystają też z płatności mobilnych, a w przypadku placówek oferujących usługi beauty także z kart podarunkowych i voucherów. Coraz częściej zwracają również uwagę na to, czy w danym miejscu istnieje opcja odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty, czyli usługa MediPay.
– Pacjenci cenią takie rozwiązania przede wszystkim za wygodę, jaką zapewnia szybki proces płatności oraz łatwa dostępność usług. Dzięki temu mogą skorzystać z większej liczby zabiegów w krótszym czasie, co przekłada się na kompleksowe i satysfakcjonujące efekty – zarówno w obszarze usług stomatologicznych, jak i estetycznych – mówi Olga Gójska. – Możliwość wygodnego finansowania zabiegów sprawia, że pacjenci mogą skupić się na swoim zdrowiu i komforcie, bez obaw o jednorazowy, duży wydatek. To innowacyjne podejście do płatności, które ułatwia dostęp do wysokiej jakości usług i podnosi standard obsługi w gabinetach – wyjaśnia ekspertka.
Wprowadzenie płatności odroczonych wspiera także rozwój placówek medycznych i zwiększa ich konkurencyjność na rynku. Przede wszystkim pozwala na dotarcie do szerszego grona pacjentów, którzy wcześniej mogli odkładać decyzję o zabiegach ze względów finansowych. Dzięki temu placówki obserwują wzrost liczby klientów oraz większą lojalność pacjentów, którzy częściej wracają i korzystają z szerszej gamy usług.
Wiedza o tym, na co zwracają uwagę pacjenci chcący zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie, jest cenna przede wszystkim dla właścicieli placówek medycznych. Warto więc przyjrzeć się trendom, przeanalizować je i dostosować swoje usługi do potrzeb ich odbiorców.
1 Źródło: Noworoczne plany finansowe Polaków: https://media.big.pl/informacje-prasowe/845810/co-czwarty-polak-zrealizowal-swoje-plany-finansowe-w-2024-roku-jak-bedzie-w-kolejnym
2 Źródło: Postanowienie noworoczne Polaków. Badanie przeprowadzone przez Ariadnę dla Wirtualnej Polski: https://wiadomosci.wp.pl/postanowienia-noworoczne-polakow-jest-nowe-badanie-7109534157163264a
[fragment artykułu]
Źródło: LM PAY S.A.
materiał prasowy