Informacje dnia

W jaki sposób nowoczesne technologie i udogodnienia finansowe zmieniają sposób, w jaki klienci myślą o inwestowaniu w swój wygląd?

Olga_Gójska
W jaki sposób nowoczesne technologie i udogodnienia finansowe zmieniają sposób, w jaki klienci myślą o inwestowaniu w swój wygląd?

Ewolucja branży beauty nie zwalnia tempa. Wciąż obserwujemy zmieniające się trendy: m.in. wzrost roli ekologii i biotechnologii czy hiperpersonalizację produktów i usług. Duży wpływ na rozwój tego sektora mają również nowoczesne technologie. Sztuczna inteligencja pozwala na dokładniejszą diagnostykę oraz lepsze dopasowanie usług do potrzeb danej osoby1. Innowacyjne rozwiązania finansowe sprawiają, że dostęp do usług staje się jeszcze wygodniejszy. Czy te zmiany wpłyną na sposób, w jaki klienci myślą o inwestowaniu w swój wygląd?

Osoby korzystające z usług beauty cenią sobie cyfrowe innowacje. Skracają one czas diagnostyki i wykonywania zabiegów, a płatności odroczone i ratalne sprawiają, że są bardziej przystępne finansowo. Klientom, nie tylko tym z młodszego pokolenia, zależy dziś na szybkości oraz bezpieczeństwie usługi i samej transakcji.

AI, inteligentne urządzenia oraz… personalizacja

Technologia to przyszłość branży beauty. Już dziś konsumenci mogą korzystać z urządzeń, które w trakcie zabiegu dostosowują się do indywidualnych potrzeb danej osoby i na bieżąco informują o kolejnych krokach pielęgnacji. Niektóre z nich nieustannie poddają analizie skórę i natychmiast dostarczają wyniki2. Dzięki temu konsumenci mają większą świadomość – wiedzą, z jakich usług powinni skorzystać, a to motywuje ich do zadbania o siebie w profesjonalnej placówce.

Innowacje to jednak nie tylko korzyści dla klientów. Właściciele klinik, salonów i gabinetów również dostrzegają wartość inwestycji w nowoczesne technologie. Wyposażają swoje placówki w nowoczesny sprzęt, m.in. innowacyjne skanery skóry, najnowsze urządzenia do terapii światłem pulsacyjnym (IPL) czy aplikacje umożliwiające wizualizację efektów zabiegu przed jego wykonaniem. Klienci doceniają te udogodnienia, co przekłada się na ich zaufanie i sprawia, że chętniej wracają na kolejne wizyty.

Nowoczesne metody płatności

Jednak technologia w branży beauty to nie tylko nowoczesny sprzęt do diagnostyki czy urządzenia umożliwiające bezbolesną redukcję blizn – to również narzędzia ułatwiające szybkie i sprawne pozyskanie środków na pokrycie kosztów usług – płatność za nie zostaje przesunięta w czasie. Coraz więcej klientów klinik, salonów i gabinetów chce mieć możliwość skorzystania z opcji subskrypcyjnych, płatności odroczonych czy ratalnych. Wielu z nich chętniej wybiera usługi danej placówki, zwłaszcza te droższe, jeśli oferuje ona elastyczne finansowanie zabiegów.

– Płatności odroczone umożliwiają klientom natychmiastowy dostęp do profesjonalnych zabiegów estetycznych, bez konieczności ponoszenia jednorazowych wysokich kosztów. Przede wszystkim eliminują one barierę finansową, która najczęściej powstrzymuje ich przed skorzystaniem z danej usługi. Za zabieg można zapłacić w ciągu kolejnych 30 dni lub od razu rozłożyć go na wygodne raty – mówi Olga Gójska, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta w LM PAY S.A., firmie będącej liderem wśród płatności odroczonych w branży health & beauty. – Współczesnym konsumentom zależy na personalizacji oraz na swobodzie w planowaniu wydatków. Trend, jakim jest Buy Now, Pay Later (Kup teraz, zapłać później), doskonale wpisuje się w te potrzeby. To już integralna część doświadczeń osób korzystających z usług beauty. Technologia służy też Partnerom LM PAY S.A. w inny sposób. Na naszej stronie mają oni dostęp do szerokiej bazy artykułów. Mogą również znaleźć się pośród placówek w naszej wyszukiwarce klinik i usług dodaje ekspertka.

[fragment artykułu]

1 Raport Mintel 2025 Global Beauty and Personal Care Trends, s. 6.
2 Tamże, s. 8.

materiał prasowy